نانوایی‌های سرپل ذهاب در اولویت گازدار شدن

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، حمیدرضا عراقی در مورد آخرین وضعیت گازرسانی به استان‌های زلزله زده توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده گازرسانی به نقاط مختلف استان‌های زلزله زده مرحله به مرحله انجام شد و خانه‌هایی که مشکلی نداشته باشند با همکاری شرکت ملی گاز و نظام مهندسی گازدار خواهند شد.

وی با تاکید بر این که نانوایی‌ها در اولویت گازدار شدن هستند، افزود: به طور کلی احتمالا همه نقاط سرپل ذهاب ظرف سه روز آینده گازدار شوند. مشکل موجود در گازرسانی مشکل شبکه نیست، بلکه مشکل در وضعیت خانه‌های مردم است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: برخی از ساکنین هنوز به خانه‌های خود بازنگشته‌اند و برای گازرسانی صاحب خانه حتما باید در خانه حضور داشته باشد. برای این منظور به مردم اعلام شده که چنانچه به خانه‌های خود بازگشتند با شرکت ملی گاز تماس گرفته و اعلام کنند و چنانچه علمک خانه آسیب ندیده باشد و نشت گاز وجود نداشته باشد، گاز خانه وصل خواهد شد.

عراقی با تاکید بر این که شبکه گازرسانی مشکلی ندارد، افزود: ۱۶ گروه عملیاتی از شش استان برای رفع مشکل قطعی گاز و نشت‌یابی در سرپل ذهاب حضور دارند.

ایلامی‌ها تا سه روز آینده گازدار می‌شوند

وی در ادامه با اشاره به رانش زمین در ایلام و قطع گاز ۸۰ مشترک، اظهار کرد: در نشستی که در ایلام رخ داد پنج خانه به قعر زمین رفتند و به دلیل این اتفاق شبکه گازرسانی شهری قطع شد. در این راستا شرکت ملی گاز در تلاش است از راه دیگر گاز سایر منازل را وصل کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: در اثر این رانش زمین حفره بزرگی در منطقه اتفاق افتاد که بسیار خطرناک است. با این حال شرکت ملی گاز در تلاش است گاز سایر منازل را از طریق دیگر و ظرف دو تا سه روز آینده وصل کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 328113 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟