مجوز ۶.۳ میلیارد یورو سرمایه گذاری در صنعت برق صادر شد

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران اظهار داشت: روزهای پرکاری را برای تدوین لایحه بودجه سال 97 داریم و به امید خدا در زمان مقرر تا 15 آذر ماه این لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی افزود: در این لایحه توجه ویژه ای به صنعت برق شده و همانطور که در برنامه دولت و برنامه پنج ساله توسعه آمده باید بسترهای افزایش 5 هزار مگاواتی ظرفیت تولید سالانه برق را فراهم کنیم.

وی افزود: شورای اقتصاد با آگاهی از ضرورت سرمایه گذاری در این بخش مجوز سرمایه گذاری به میزان 6.3 میلیارد یورو را در صنعت برق صادر کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته مصمم شدیم 2200 میلیارد تومانی که از صنعت برق برای یارانه ها گرفته می شود را به توانیر برگردانیم و امسال هم همین تصمیم را داریم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: برنامه ششم توسعه به دولت تکلیف کرد تا نسبت به اصلاح تعرفه های حامل های انرژی اقدام کند که در این خصوص بررسی هایی در دولت در حال انجام است.

وی افزود: دولت تصمیم دارد حداکثر همکاری را با دکتر اردکانیان داشته باشد تا بتوانیم صنعت آب و صنعت برق را در راستای اجرای ملزومات توسعه و رفع نیازها و چالش ها همراهی کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 325278 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟