به گزارش گروه اقتصادی رکنا به نقل از اسپوتنیک، لین بگ، پروفسوری از دانشکده «علوم اقتصاد و سیاست اروپا» ی لندن به اسپوتنیک راجع به چگونگی واکنش ۲۷ کشور باقی مانده در اتحادیه اروپا در مورد تقاضای پول بیشتر از انگلستان یا (در غیراین صورت) کاهش بودجه، توضیح داد.

لین بگ به رادیو اسپوتنیک گفت که اتحادیه اروپا با چندین چالش از جمله برگزیت و ۱۰ میلیارد یورو کسری درآمد ناشی از آن روبروست. او گفت که احتمالا اتحادیه اروپا با تغییراتی در سیاست‌گذاری عمومی کشاورزی و سایر سیاست‌گذاری‌های گران قیمت اما مهم خود (به منظور صرفه‌جویی درآنها)، با این مشکلات کنار خواهد آمد.

او در مورد این که برای اتحادیه اروپا دریافت پولی که از انگلستان در صورتحساب خروج از اتحادیه اروپا درخواست کرده است، چقدر اهمیت دارد؟ و این که اتحادیه اروپا چه میزان پرداخت را به منظور این که اجازه دهد تا مذاکرات برگزیت واقعا آغاز شود قبول می‌کند، گفت: دلیل این که طرف اروپایی برای یک توافق جدایی اصرار دارد این است که در بودجه اتحادیه اروپا، انگلستان یک تامین‌کننده خالص است. اگر انگلستان را از این مجموعه خارج کنید، طرف دیگر باید این ۱۰ میلیارد یورو را از جایی تامین کند و یا آنهایی که این پول را دریافت می‌کردند باید از این پول چشم‌پوشی کنند. به همین علت است که به ویژه در کوتاه‌مدت برای مذاکره‌کنندگان این مسئله بسیار مشکلی است.

در نظر داشته باشید که میزان پرداختی ناخالص (نه خالص) انگلستان به اتحادیه اروپا معادل پرداختی ۱۳ عضو دیگر این اتحادیه از سال ۲۰۰۴ که به این اتحادیه پیوستند می‌باشد که این شامل کل اروپای شرقی، مالتا، قبرس و مانند اینها می‌باشد. بنابرین (حذف این پرداختی) حفره ای بزرگ به وجود می‌آورد. کشورهایی که معمولا در دسته پرداخت‌کننده‌های خالص قرار می‌گیرند، به‌ویژه آلمان، به شدت مخالف پرداخت پول بیشتر هستند. وزرای سوئد و دانمارک هم رسما اعلام کرده‌اند که وقتی انگلستان اتحادیه اروپا را ترک کند حتی یک سنت اضافی پرداخت نخواهند کرد. بنابراین شما چاره‌ای جز کاهش هزینه‌کردها نخواهید داشت.

این با این حقیقت که ظرف چند سال آینده اتحادیه اروپا مذاکرات بودجه چندین سال آینده خود یعنی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ به بعد، را برای بودجه ۵ تا ۷ سال خود، آغاز خواهد کرد، پیچیده‌تر می‌شود. به تمام این دلایل جو غالب در بروکسل و سازمان‌های اتحادیه اروپا، این است که برای این که این تغییرات به نرمی انجام شود، انگلستان را وادار کنند به پرداخت‌های خود ادامه دهد.

اتفاقی که با خارج شدن پول انگلستان از اتحادیه اروپا می‌افتد این است که کشورهای ثروتمندتر خواهند گفت که باید بودجه اتحادیه اروپا را کوچک نگاه داریم تا تضمین شود مشارکت آنها محدود خواهد شد اما پارلمان اروپا و کمیسیون اروپا که با برخی از کشورهای کوچکتر حمایت می‌شوند بودجه بزرگتری برای اتحادیه اروپا درخواست خواهند کرد و به این صورت شرایط بغرنج‌تر خواهد شد.

مذاکرات بودجه آینده اروپا هم احتمالا در طول ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد و در ۲۰۱۹ به اوج خود خواهد رسید و تقریبا با مذاکرات برگزیت هم‌زمان خواهد شد. به همین علت است که تمام اینها مانند یک بمب ساعتی در این سیستم منتظر انفجاراند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 324539 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟