پرداخت 12 میلیارد ریال به خسارت دیدگان سیل چرداول

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، هشتم آبان ماه سال 94 در تاریخ مردم استان ایلام یادآور سیل خروشان و ویرانگری بود که پس از گذشت 2 سال آثار مخرب آنرا در مناطق روستایی و شهری می توان مشاهده کرد.

استان ایلام سال ها بود که مهمانی Party داشت که دیگر ناخوانده نبود بلکه مهمانی نام آشنا به اسم ریزگردها و غبار از همسایه بغل دستی غربی، ولی سیل مخرب 8 آبان ماه مهمانی ناخوانده و ناخواسته بود که پس از سال ها خشکسالی کمتر کسی تصور آمدن و وقوع این حادثه Incident عظیم را در ذهنش متصور بود.

این سیل که بر اساس نظر کارشناسان در یکصد سال اخیر بی سابقه بوده است مرگ چهار نفر را به دنبال داشت و خسارت های فراوان مالی به ساختمان ها، ابنیه ها، پل Bridge ها، زمین های کشاورزی، اماکن تجاری و مسکونی بود که بارش باران به میزان 324 میلی متر در سه روز هفته بی سابقه ترین بارندگی تاریخ ایلام بود.

نزدیک به 18 هزار منزل مسکونی در شهرستان های مختلف این استان در اثر این واقعه آسیب جدی دیدند و بیش از 10 هزار میلیارد ریال به زیرساخت ها و بخش های مختلف این استان خسارت مالی وارد شد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان چرداول در این خصوص اظهار کرد: یک هزار و 306 درخواست پرداخت خسارت پس از راه اندازی یک سامانه در این شهرستان ثبت و پس از بررسی های بنیاد 818 پرونده تایید و برای جبران خسارت ها به بانک های عامل معرفی شدند که برای 700 درخواست کننده که مدارکشان را تکمیل کرده بودند، 12 میلیارد و 360 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

هاشم مهدوی افزود: در حوزه تعمیرات منازل بیش از 15 میلیارد ریال وام بلاعوض در مناطق شهری و روستایی به خسارت دیدگان پرداخت شد.

وی یادآور شد: درخواست های مردمی بیشتر در بخش های تخریب ، تعمیر ، بهسازی و احداث بود که در بحث احداث منازل 68 مورد به بانک های عامل معرفی شدند که برای ساکنین شهرها و روستاها به ترتیب تسهیلات 300 و 200 میلیون ریالی پرداخت شد و همچنین خسارت دیدگان شهری و روستایی به ترتیب 60 و 50 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض دریافت کردند.

شهرستان 57 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 322551 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟