سهم ۲۵ درصدی ایرانیان از صنعت توریسم جمهوری آذربایجان

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، ابراهیم نقی‌زاده عصر امروز در نشست رایزنیان بازرگانی ایران با رییس سازمان توسعه تجارت، اظهار کرد: کشور آذربایجان جمعیتی کمتر از ۱۰ میلیون نفر داشته و سالانه حدود ۱۰ میلیارد دلار واردات دارد.

وی ادامه داد: اکنون ما برای صادرات خود باید محورهای متعددی را طراحی کنیم اما متاسفانه گویی در تصمیم‌گیری‌ها نوعی پیش داوری وجود دارد و کشورهای سی‌آی‌اس و بخصوص آذربایجان با رویکردی خاص مورد توجه قرار می‌گیرند.

نقی‌زاده افزود: لازم است ما برای صادرات به این کشورها به اعداد توجه داشته باشیم که بازار Store آنها چه ظرفیتی داشته و ما می‌توانیم صادرات خود را تا چه اندازه گسترش دهیم.

وی ادامه داد: پس از بحران اقتصادی جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۵ این کشور سیاست‌های اقتصادی منسجمی تدوین کرده و چهار محور را برای توسعه اقتصادی مورد توجه قرار داد که البته در هر چهار محور تعریف شده ایران می‌تواند نقشی ویژه داشته باشد.

نقی‌زاده حوزه ترانزیت و راه‌آهن را از جمله حوزه‌های مورد توجه آذربایجان دانست و کشاورزی را بخشی دیگر از این سیاست‌ها دانست و گفت: ما باید به ظرفیت‌های بزرگی که برای ما در این کشور وجود دارد توجه داشته باشیم.

مجتبی خسروتاج - رییس سازمان توسعه تجارت - نیز در این باره اظهار کرد: توجه به چشم‌اندازهای اقتصادی کشورهای مختلف و توجه به مسیر توسعه اقتصادی آنها قطعا در حوزه صادرات و تنظیم روابط اهمیت داشته و در تمام کشورها ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که اقتصاد آنها به چه سمت در حرکت است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318196 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟