برگزاری همزمان الکامپ و تلکام در تابستان سال آینده

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، ناصر علی سعادت؛ رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اعلام این خبر گفت: برای نمایش توان صنعت فاوا باید میان دو نمایشگاه ارزشمند الکامپ و تلکام همگرایی ایجاد شود.

وی افزود: خوشبختانه این توافق صورت گرفته از این پس بازدیدکنندگان و غرفه‌داران فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در یک نمایشگاه واحد حضور می‌یابند و آخرین دستاوردهای صنعت را ارائه می‌کنند.

سعادت با تقدیر از رویکرد جدید دولت دوازدهم و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توجه به توسعه اقتصادی کشور گفت: این تغییر رویکرد در تصمیم وزیر و هیئت دولت برای مشارکت دادن بخش خصوصی در فرآیند تصمیم‌گیری و نه فقط تصمیم‌سازی قابل مشاهده است؛ تصمیمی که مطالبه 15 ساله صنف را با اختصاص کرسی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برآورده ساخت.

او به احکام اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: وزیر در احکام اخیرشان به آمارهایی مانند رشد دو درصدی در ارزش افزوده فناوری اطلاعات، رشد 19.4 درصدی در بخش ارتباطات و رشد 6.5 درصدی برای بهره‌وری اشاره کردند که نشان می‌دهد دغدغه رشد و توسعه اقتصاد در دولت دوازدهم و به دنبال آن در سطح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد و بخش خصوصی که بازیگر Actor اصلی اقتصاد کشور است می‌تواند زمینه دستیابی به این اهداف را مهیا سازد.

سعادت افزود: یکی از مشکلات قدیمی صنعت فاوا این است که بخش خصوصی به دلیل ماهیتش از دولت جلو می‌زند و اقداماتی را انجام می‌دهد سپس دولت وارد می‌شود و شروع به تدوین مقررات برای اقداماتی که توسط بخش خصوصی به انجام رسیده است، می‌کند.

او به لزوم تدوین مدل جامع اقتصادی در صنعت ICT کشور تاکید و خاطرنشان کرد: به رغم اینکه اسناد بالادستی بسیاری برای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود دارد اما جای خالی مدل جامع اقتصادی در صنعت ICT احساس می‌شود؛ اکنون که دولت به جایگاه و توان بخش خصوصی پی برده و به آن اعتماد کرده فرصت طلایی است تا با همکاری یکدیگر میان رشد و توسعه بخش فناوری اطلاعات با بخش ارتباطات تناسب برقرار کنیم.

رئیس سازمان نظام نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر نسبت سهم بازار Store تلکام به فناوری اطلاعات در ایران 80 به 20 است، گفت: در صورتی که در مقیاسهای جهانی این نسبت 60 به 40 به نفع فناوری اطلاعات است؛ برای برقراری تناسب میان این دو بخش احتیاج به مدل جامعی داریم تا با همکاری تمامی بازیگران و ذی‌نفعان به این توازن برسیم تا در جهت توسعه اقتصاد کشور حرکت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور آمادگی همکاری دارد و در همین مدت کوتاه اختصاص یک کرسی به سازمان جلسات کارشناسی متعددی برگزار شده است زیرا باور داریم مقررات‌زدایی و گذاشتن مقررات جدید است که سرمایه‌گذاری را در این صنعت معنادار کرده و امنیت سرمایه‌گذاری را تأمین می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 317391 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟