به گزارش گروه اقتصادی رکنا، لیو گنگستون، در نشست بالادستی نفت در سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو از آمادگی چین برای گسترش همکاری با ایران در صنعت نفت خبر داد و اظهار کرد: همکاری بین ایران و چین باید بر اساس روابط دو جانبه و منافع مشترک باشد.
وی به موضوع EOR و IOR، برای ازدیاد برداشت از میدانهای نفت و گاز ایران اشاره کرد و گفت: شرکت پتروچاینا فناوری این روش‌ها را برای استفاده در میدان‌های نفتی دارد.
قائم مقام پتروچاینا با بیان این که صنعت نفت ایران پر از فرصت و چالش است، افزود: باید با استفاده از فرصت‌ها برای آینده بهتر و گسترش روابط ایران و چین در بخش انرژی تلاش کرد و با همکاری و تفاهم جلو خیلی از ریسک‌ها را گرفت.
گنگستون با بیان این که ما متعهد به رعایت مسایل محیط زیست در ایران هستیم، تاکید کرد: حفاظت از محیط زیست باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو دیروز با حضور وزیر نفت، معاونان وی، مدیران بخش دولتی و خصوصی صنعت نفت افتتاح شد و تا روز پنجشنبه (۲۰ مهرماه) ادامه دارد. در این کنگره ٣٣ سخنران شامل ۱۶ سخنران خارجی و ۱۷ سخنران داخلی که همه از صاحبنظران هستند، توضیحات خود را در حوزه‌های مختلف ارائه می‌کنند و بیش از ۱۰۰ میهمان خارجی نیز در بخش‌های مختلف این کنگره حضور می‌یابند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 315404 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟