۳ بانک‌ ایرانی در هند شعبه می‌زنند

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، سفیر هند در ایران در نشست با معاون بین‌الملل اتاق ایران با اشاره به دیدار اخیرش با وزرای اقتصاد و مالی هند با اشاره به موانع روابط ایران و هند افزود: در نشست با وزرای اقتصاد و مالی هند بر لزوم حل مشکلات تأکید کرده‌ام.

سائوراب کومار افزود: در حال حاضر سه بانک خصوصی سامان، پارسیان و پاسارگاد درخواست افتتاح شعبه در هند را داده‌اند که بانک پاسارگاد مراحل انتهایی را طی کرده و در حال افتتاح شعبه در بمبئی است.

سفیر هند افزود: بانک‌های دولتی هند مثل یوکو بانک هم تمایل به افتتاح شعبه در ایران را مطرح کرده‌اند که امیدواریم به‌زودی عملی شود.

سفیر هند تاکید کرد: در سفر هیات تجاری انجمن اتاق‌های بازرگانی و صنعت هند (آسوچم) به ایران نمایندگان بانک‌های دولتی هند هم حضور خواهند داست و درخواست دارم که با نمایندگان بانک‌های ایرانی ملاقاتی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

معاون بین‌الملل اتاق ایران هم با اشاره به سخنان سفیر هند در مورد موانع گفت: برقراری روابط تجاری به روابط بانکی و مالی قوی نیاز دارد؛ در ترکیب هیات‌های اخیر اعزامی اتاق ایران به کشورهای اوکراین، کرواسی و اسپانیا هم فعالان بانکی حضور داشتند و برقراری روابط بانکی با کشورهای اروپایی پیگیری شد.

محمدرضا کرباسی همچنین آمادگی برای پذیرش هیات تجاری هند را اعلام کرد و گفت: اتاق ایران مانند همیشه از پذیرش هیات‌های تجاری استقبال می‌کند و اقدامات کافی را برای پیگیری هر چه بیشتر همکاری‌های دوطرفه انجام می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 315040 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟