افزایش قیمت نفت کام اوپکی‌ها را شیرین کرد

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان، پنج‌شنبه گذشته 13 مهر 1396 با 70 سنت افزایش نسبت به قیمت روز پیش از آن 54.63 دلار در هر بشکه فروخته شد.

سبد نفتی اوپک روز چهار شنبه گذشته (12 مهر) بشکه‌ای 53.93 دلار فروخته شده بود.

روز پنج‌شنبه تحت تأثیر سیگنال‌های مثبتی که روسیه و عربستان برای محدود کردن تولید در سال آینده دادند، قیمت نفت افزایش یافت، و توانست نشانه‌هایی بر سرمایه‌گذاران منتقل کند که حتی افزایش تولید نفت آمریکا و بازگشت دوباره لیبی به بازارهای جهانی، هم نتوانست قیمت را پایین نگه دارد.

همچنین روز جمعه نیز هرچند بازارها در حال رصد یک طوفان گرمسیری بودند که به خلیج مکزیک نزدیک می‌شد و با نزدیک شدن تعطیلات یک هفته‌ای چین حالت احتیاطی در پیش گرفته بودند اما هر بشکه نفت برنت شمال 57.11 دلار و نفت خام آمریکا 50.70 دلار معامله شد.

قیمت اوپک برای روز جمعه هنوز بر روی سایت این سازمان بروزرسانی نشده است.

قیمت نفت در 3 هفته آخر شهریور و هفته اول مهر ماه، 4 هفته متوالی از زمان انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی مبنی بر پیش‌بینی افزایش چشم‌انداز تقاضا و همچنین پیش‌بینی اوپک برای افزایش تقاضا برای نفت این سازمان در سال آینده و همچنین شروع دوباره فعالیت پالایشگاه ها پس از تندباد هاروی و بروز نشانه هایی از تقویت تقاضا افزایش یافته بود.

تندباد هاروی، شدیدترین تندبادی بود که طی 12 سال گذشته سواحل نفتی آمریکا را درنوردید. پس از آن طوفان ایرما و اخیرا طوفان «نیت» این سواحل را درنوردیده است.

در این زمان قیمت نفت اوپک روند افزایشی به خود گرفت و در نهایت در 26 سپتامبر برابر با 4 مهر رکورد بیشترین قیمت این نوع نفت در سال 2017 را شکست و به 56.43 دلار رسید که از بالاترین قیمت پیشین 2.18 دلار بیشتر است.

پیش از این قیمت نفت اوپک در سوم فوریه به 54.25 دلار رسیده که بالاترین قیمت محسوب می‌شد.

کمترین قیمت سبد نفتی اوپک در سال 2017، اول تیر ماه رقم خورده و به 42.58 دلار در هر بشکه رسیده بود.

متوسط قیمت نفت اوپک در هفته منتهی به 6 اکتبر 2017 یعنی 14 مهر ماه برابر با 54.37 دلار در هر بشکه بوده است.

متوسط قیمت نفت در ابتدای سال 2017 تاکنون برابر با 50.22 دلار بوده است.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات و مِرِی ونزوئلا است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 314361 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟