هدف‌گذاری جذب 250 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه‌های صنعت و انرژی

رکنا اقتصادی: مهدی کرباسیان در مجمع ایران و اروپا که در شهر زوریخ آلمان برگزار شد، افزود: از زمان اجرای برجام تاکنون روابط ایران با جامعه جهانی و بخصوص اروپا شتاب گرفته است.

وی تصریح کرد: در سفر رسمی دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به ایتالیا و فرانسه قراردادهایی به ارزش 40 میلیارد دلار از جمله در بخش معادن و فلزات امضا شده است.

کرباسیان با اشاره به روابط چند صد ساله ایران با اروپا گفت: اروپا همواره پیش از تحریم ها، بزرگ ترین شریک تجاری ایران محسوب می شد و اکنون در دوره پساتحریم نیز نه تنها به دنبال آن هستیم که روابطی عادی داشته باشیم، بلکه درصدد گسترش بیش از پیش روابط هستیم.

وی افزود: ما با داشتن ذخایر عظیم نفت و گاز درصدد افزایش ظرفیت برای صادرات به اروپا به عنوان یکی از واردکنندگان اصلی انرژی هستیم و این مساله موجب افزایش امنیت انرژی اروپا خواهد شد. از سوی دیگر، ایران نیز به دنبال جذب 250 میلیارد دلار سرمایه گذاری در زیرساخت ها، نفت و گاز و صنایع مختلف است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه پنج ساله ایران که مارس 2017 (فروردین 96) آغاز شد، فرصت های زیادی برای شرکت ها، بانک ها و سرمایه گذاران، موسسات مالی، پیمانکاران و تامین کنندگان اروپایی وجود خواهد داشت.

کرباسیان در سخنرانی خود درباره ظرفیت های بالقوه اقتصادی ایران در بخش معادن و فلزات توضیحاتی مطرح کرد و آخرین اطلاعات مربوط به خصوصی سازی در ایران و جذابیت های سرمایه گذاری خارجی را ارایه داد.

مجمع ایران و اروپا (EIF) چهار سال پیش با هدف تقویت و حمایت از دیپلماسی تجاری بین ایران و غرب تاسیس شد.

این مجمع فرصت مهمی برای تبادل اطلاعات، شبکه سازی و ایجاد روابط کاری بین مقامات و مدیران بخش های مختلف تجاری و صنعتی با سیاستگذاران و همچنین فرصتی برای گردهمایی سالانه مقامات ارشد تجاری، دولتی و جامعه مدنی متعهد به توسعه اقتصادی ایران فراهم می سازد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 312623 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟