۴۷ کشور میزبان محصولات ایرانی+ اسامی

رکنا اقتصادی: در قالب این بسته که هفته گذشته ابلاغ شده است، قوانین و مقرراتی برای حوزه صادرات تعیین شده و در کنار آن مشوق‌های صادراتی و شرایط بهره‌مندی از آنها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

اما به استناد ابلاغیه معاون اول ریاست‌جمهوری ۴۷ کشور به عنوان مقاصد صادراتی ایران در سال جاری شناخته شده‌اند. بدین ترتیب چین به عنوان اولین کشور هدف صادراتی ایران معرفی شده و پس از آن عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و هند در رتبه‌های دوم تا پنجم مقاصد صادراتی هستند. البته به استناد آمارهای گمرکی هم به طور معمول هر ساله این کشورها بیشترین صادرات ایران را به خود اختصاص می‌دهند.

ترکیه، ترکمنستان، ایتالیا، پاکستان، عمان، آلمان، مصر، ازبکستان، آذربایجان، روسیه، تایلند، تاجیکستان، قطر، قزاقستان و ارمنستان دیگر کشورهایی هستند که در رتبه‌های شش تا ۲۰ جدول مقاصد صادراتی قرار گرفته‌اند.

اندونزی، کنیا، آفریقای جنوبی، فرانسه، ایالات متحده آمریکا، لبنان، سوریه، اتریش، هلند و کره جنوبی نیز دیگر کشورهایی هستند که در این لیست مورد اشاره قرار گرفته‌اند.

همچنین ژاپن، سوئیس، سنگاپور، برزیل، هنگ کنگ، الجزایر، اسپانیا، بنگلادش، سوئد، نیجریه، بلاروس، لهستان، چک، اوکراین، ویتنام، گرجستان و مالزی دیگر کشورهایی هستند که در این حوزه معرفی شده‌اند.

طبق این مصوبه وزارت راه و شهرسازی مکلف شده است با همکاری دستگاه‌های ذیربط نسبت به ساماندهی، تجهیز و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای و زیرساختی پایانه‌های مرزی اقدام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 306886 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟