شرکت هواپیمایی آسمان رکورددار تعداد تاخیر

رکنا اقتصادی: طبق گزارش ارائه شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری شرکت هواپیمایی آسمان با انجام ۹۵۷ پرواز فعال ترین ایرلاین ایرانی بوده است و پس از آن شرکت‌های ماهان با ۷۸۵، ایران ایر با ۶۲۶، زاگرس با ۶۰۷ و آتا ایر با ۵۸۳ پرواز قرار داشتند.

شرکت‌های کاسپین، کیش ایر، قشم ایر، تابان، ایرتور و نفت نیز در رتبه‌های بعدی هستند و از میان ایرلاین‌ها با تعداد پرواز پایین نیز پویا ایر با ثبت تنها پنج پرواز در مرداد ماه سال جاری رکوردار بوده و پس از آن اترک با ۵۶، ساها با ۶۴ و معراج با ۷۷ پرواز قرار گرفتند.

از نظر آمار پروازهای به موقع و تاخیری نیز شرکت معراج از نظر درصد پرواز بهترین عملکرد را به خود اختصاص داده و توانسته با ثبت ۶۵ پرواز معادل ۸۴ درصد از کل عملکرد ماهانه‌اش به موقع‌ترین برنامه پروازی را به ثبت برساند. پس از آن نیز شرکت ایران ایرتور با ۶۶، قشم ایر با ۶۵، ماهان با ۶۱ و پویا ایر با ۶۰ درصد عملکرد به موقع جزو ایرلاین‌های با کارنامه مثبت در مرداد ماه بودند.

در بین ایرلاین‌هایی که بیشترین تاخیر را به خود اختصاص داده‌اند، زاگرس ایر از نظر درصد بدترین عملکرد را داشته و تنها ۳۹ درصد از پروازهای این ایرلاین در ماه گذشته به موقع انجام شده‌اند. پس از آن دو شرکت نفت و آسمان با ۴۳، ایران ایر با ۴۴ و آتا و کاسپین با ۵۰ درصد پرواز به موقع از نظر درصدی پایین ترین پروازهای به موقع را به خود اختصاص دادند.

در حوزه تعداد پروازهای به موقع ماهان با ثبت ۴۷۶ پرواز بیشترین تعداد پرواز به موقع را به خود اختصاص داده و پس از آن آسمان با ۴۰۹، قشم ایر ۲۹۸، آتا ایر با ۲۹۳، ایران ایر با ۲۷۷ و کیش ایر با ۲۵۲ پرواز قرار گرفتند.

در حوزه بیشترین تعداد پروازهای تاخیری شرکت هواپیمایی آسمان صدرنشین است. این ایرلاین در مردادماه امسال ۵۴۸ تاخیر پروازی به ثبت رسانده که معادل ۵۷ درصد از کل پروازهایش می‌شود. پس از آن زاگرس با ۳۷۲، ایران ایر با ۳۵۲، ماهان با ۳۰۹ و آتا با ۲۹۰ پرواز بیشترین تعداد تاخیر پروازی را به خود اختصاص داده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 306178 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟