درخواست کرباسیان از بورسی‌ها: انتشار اوراق ارزی به سرعت منتشر شود

رکنا اقتصادی: وزیر اقتصاد در نخستین جلسه شورای عالی بورس در دولت دوازدهم با تاکید بر باور جدی دولت به افزایش سهم بازار Store سرمایه در راستای تامین مالی پروژه ها از مدیران سازمان بورس خواست همه ظرفیت ها را برای تحقق این مهم به کار گیرند.

مسعود کرباسیان در جلسه شورای عالی بورس گفت: امنیت خاطر سهامداران موضوعی است که باید از اولویت های اصلی کار سازمان بورس باشد زیرا رابطه مستقیمی با جذب سرمایه های مردمی در بازار سرمایه دارد.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ساماندهی و مدیریت نحوه عرضه اوراق بدهی در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: سازمان بورس باید برای کاهش نرخ سود اوراق بدهی برنامه ریزی جدی کند و شرایط را برای منطقی شدن این نرخ فراهم کند که قطعا نتیجه آن بر روی حجم این بازار تاثیر مثبت و اطمینان بخش خواهد داشت.

کرباسیان گفت: ایجاد تنوع در ابزارها و به کارگیری همه ظرفیت های قانونی برای توسعه و عمق بخشی به بازار سرمایه اجتناب ناپذیر است به همین منظور سازمان بورس تلاش کند هر چه سریعتر در خصوص انتشار و فروش اوراق بهادار ارزی در حوزه تامین مالی برخی پروژه های نفتی که توافقات آن صورت گرفته اقدام کند.

شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در خصوص جلسه شورا و نتایج آن به ساماندهی معاملات اوراق سخاب و کاهش نرخ موثر این اوراق در بازار سرمایه به عنوان موضوعات مصوب جلسه شورای عالی بورس اشاره کرد و گفت: همچنین مصوب شد اوراقی که با مجوز بانک مرکزی منتشر شده و در خارج از بازار سرمایه عرضه می شود ساماندهی شود که نتیجه آن نیز کاهش نرخ این اوراق خواهد بود.

شاپور محمدی، سخنگوی شورای عالی بورس، دستور العمل مربوط به معاملات انواع اوراق بهادار در بورس انرژی شامل گواهی ظرفیت، صندوق پروژه و سایر اوراق را از مباحثی برشمرد که در این جلسه طرح و تصویب شد.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار، نحوه انتشار فروش اوراق بهادار ارزی بر اساس ضوابط بودجه با هدف تسریع اجرای پروژه های نفتی کشور را از دیگر موارد طرح شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: بانک مرکزی نحوه اجرای این مصوبه را بررسی و با مشارکت سازمان بورس و اوراق بهادار عملیاتی خواهد کرد.

محمدی، ساماندهی معاملات اوراق سخاب و کاهش نرخ موثر این اوراق در بازار سرمایه را از دیگر موضوعات مصوب این نشست عنوان کرد و افزود: همچنین مصوب شد اوراقی که با مجوز بانک مرکزی منتشر شده و در خارج از بازار سرمایه عرضه می شود ساماندهی شود که نتیجه آن نیز کاهش نرخ این اوراق است.

دبیر شورای عالی بورس معامله گواهی سپرده بانکی در بازار اوراق بهادار را از دیگر موضوعات مورد بحث این شورای تخصصی دانست و گفت: با توجه به سیاست کلی شورا، برنامه ریزی های لازم در خصوص چگونگی معامله گواهی سپرده بانکی صورت خواهد گرفت.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان عنوان کرد: در این جلسه تاکید شد با هدف کاهش نرخ سود اوراق بدهی، حجم این بازار کنترل و مدیریت شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 304612 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟