پتانسیل های تولید و صنعت مناطق مختلف کشور را بهتر بشناسیم

رکنا اقتصادی: محمد شریعتمداری در نشست با نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد : سرجمع در شرایط فعلی 15 درصد در حوزه صنعت و معدن شاهد رشد و بهبود شراط بوده ایم و این در حالی است که هم رشد صنعتی و هم رشد اقتصادی از شتاب خوبی برخوردار است و نشان می دهد که روند را درست طی می کنیم .

وی تاکید کرد : بر خلاف تصور برخی بخش تجارت در این وزارتخانه مغفول نمانده است بلکه این بخش حلقه وصل فعالیتهای اقتصادی است.

شریعتمداری اضافه کرد : در این حوزه بخش مغفول مانده بخش معدن است و حتما حلقه معدنی را تقویت خواهیم کرد و اولین جلسه بنده نیز در زمینه معدن بود و تاکنون 3 جلسه را با صاحبنظران و بخش خصوصی در این زمینه برگزار کردیم .

وی تقویت ستاد وزارتخانه را از لحاظ آموزشی و مهارتی ، کار بر روی قانون Law معادن و اصلاح آن و رفع مشکلات درونی و بیرونی را جزو اولویتهای برنامه کاری برشمرد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد : در زمینه جذب سرمایه خارجی در حوزه بیرونی حتما باید به سمت بهبود فضای کسب و کار و بهبود وضعیت ایران در رنکینگهای جهانی حرکت کنیم و نمایندگان مجلس در این زمینه سهم بسزایی بر عهده دارند.

وی در ادامه بر پیگیری و به نتیجه رساندن بسته صادراتی تاکید کرد.

در این نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن حاضر به بیان نقطه نظرات و مشکلات مربوط به حوزه تولید و تجارت در سطح کلان کشور و در حوزه های انتخابیه خود پرداختند.

لزوم توجه به بخش معدن در سیاستگذاریها و برنامه ها

توجه به بخش معدن ، ‌شروع اجرای برنامه کوتاه مدت ارائه شده وزیر به مجلس از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و انجام اقدامات زیر ساختی در بخش معدن ازموارد مورد اشاره نمایندگان در این نشست بود.

لزوم خصوصی سازی در بخش معدن و نیز جلوگیری از خام فروشی به خصوص از سوی دولت ، و پیشنهاد واریز درآمدهای بخش معدن در حساب ویژه خزانه داری و سپس هزینه 100 درصدی در توسعه بخش معدن از دیگر موارد مطرح شده در نشست امروز نمایندگان با شریعتمداری بود.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تاکید بر توجه به توسعه صنعت خودرو در مناطق صنعتی و اشتغال زایی و سیاستگذاری برای صادرات محور شدن این صنعت ، سود بالای بانکی بالای 25 درصدی بدون احتساب معوقات و حدود 40 درصدی با احتساب معوقات را باعث زمن خوردن صنعت دانستند.

از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با شریعتمداری توسعه صادرات به عنوان کلید نجات کشور بود .

در این نشست نمایندگان در زمینه همکاری و کمک به دولت و وزیر صنعت ، معدن و تجارت در برداشتن موانع قانونی و غیر قانونی بر سر راه توسعه صنعتی و تجاری کشور قول مساعد دادند و تصریح کردند که وزیر نباید پاسخگوی کم کاری معاونین باشد .

همچنین غیر ممکن بودن تفکیک بخش بازرگانی از صنعت و معدن از دیگر موضوعات مطرح شده بود و نمایندگان خانه ملت بر لزوم رفع معایب ادغام دو وزارتخانه تاکید کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 304359 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟