فرآیند فروش هواپیما به ایران روند طبیعی خود را طی می‌کند

رکنا اقتصادی: اصغر فخریه کاشان،قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل در این باره اظهار کرد: ای‌تی‌آر ۱۲ فروند، بوئینگ ۸ فروند و ایرباس ۱۹ فروند از هواپیماهای فروخته شده به ایران را تامین مالی می‌کنند.

با یک شرکت فاینانس‌کننده قراردادی نهایی را پاراف کردیم ،در چهارچوب این توافق فاینانس ۴۲ فروند ایرباس، ۳۵ فروند بوئینگ و ۲۰ فروند ای تی آر شامل تعهد شرکت طرف قرارداد با ایران می‌شود که منابع آن در نظر گرفته شده و کار در این حوزه نهایی است.

ایرباس اعلام کرده تمام شروط مورد نیاز برای انجام پروازهای نرمال و ایمن را در ایران تامین می‌کند و حتی اگر خود نیز قادر به تامین کردن نیازها نباشد، از دیگر طرف‌ها تهیه کند.

در طول ماه‌های گذشته کشورهایی مانند کره جنوبی، ایتالیا، دانمارک و هند اعلام آمادگی کردند تا با ایران توافق‌های جدی امضا کنند و از این رو طرف‌های اروپایی به خوبی مطلع هستند که استفاده نکردن آنها از شرایط امروز برای خودشان زیان‌بار خواهد بود.

شرکت بوئینگ قطعا در آمریکا جایگاه متفاوتی دارد و ترامپ Trump نمی‌تواند قرارداد فروش هواپیمای این شرکت به ایران را لغو کند زیرا مستقیما مخالف وعده‌های او در اشتغالزایی است.

ما بوئینگ را تشویق کردیم که ضمن پیگیری درخواست‌های خود از دولت آمریکا حضور خود در ایران را گسترده‌تر کند و با ایرلاین‌های جدید قرارداد ببندد که توافق با آسمان و قشم ایر جزیی از آن بود.

آنهایی که صحبت از به مشکل خوردن قراردادهای خرید هواپیما می‌دهند یا مغرضانه عمل می‌کنند یا به طور دقیق در جریان قضایا نیستند و تنها یک روی سکه را می‌بینند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 303925 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟