زمان یکسان‌سازی نرخ ارز اعلام شد

رکنا اقتصادی: غلامعلی کامیاب در پاسخ به این سوال که آیا توقف فروش ارز مسافرتی از امروز بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی و تهیه این ارز با نرخ بازار Store آزاد توسط مسافران می تواند، مقدمه ای برای اجرای یکسان سازی نرخ ارز توسط این بانک باشد؟ به ایبنا افزود:‌ توقف فروش ارز مسافرتی در جهت اجرای یکسان سازی ارزی است.

معاون بین الملل بانک مرکزی درباره زمان اجرای برنامه یکسان سازی نرخ ارز گفت: گرچه هنوز زمانی برای اجرای برنامه تک نرخی کردن ارز توسط بانک مرکزی به صورت مشخص تعیین نشده است اما فعلا برنامه ریزی ها، اجرای آن را برای پایان سال جاری پیش بینی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط لازم برای اجرای برنامه یکسان‌سازی ارزی از جمله آماده سازی کامل کارگزاری ها و ارتباطات بین المللی در این راستا حاصل نشده است و باید این موارد قبل از برنامه تک نرخی کردن ارز انجام شود، افزود:‌ با وجود اینکه حذف ارز مسافرتی در جهت تک نرخی کردن نرخ ارز است؛ اما نمی توان آن را مقدمه ای برای این اجرا برنامه دانست.

کامیاب ادامه داد: با وجود اینکه کارهای زیادی برای آغاز اجرای یکسان سازی نرخ ارز انجام شده اما اقدامات دیگری نیز ادامه دارد که توقف فروش ارز مسافرتی یکی از سیاست‌های اتخاذ شده در راه آغاز شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 303921 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟