خسارت مرغ‌داران از آنفلوانزا پرداخت شد

رکنا اقتصادی: محمدابراهیم حسن‌نژاد در این باره اظهار کرد: کشاورزانی که عضو صندوق بیمه کشاورزی هستند و در پایان سال ۱۳۹۵ یا امسال خسارت دیدند متاسفانه هنوز غرامت‌شان را از صندوق بیمه دریافت نکرده‌اند که حدود ۶۰۰ میلیارد تومان می‌شود، اما تا اواخر سال گذشته همه کشاورزان عضو صندوق غرامت‌شان را دریافت کردند.

بدهی ۱۴۱۹ میلیارد تومانی دولت برای بیمه کشاورزان

حسن‌نژاد تصریح کرد: یکی از دلایل تأخیر در پرداخت غرامت به کشاورزان و بهره‌برداران خسارت دیده، ناتوانی در پرداخت آن است که ناشی از بدهی دولت به این صندوق بوده که با تأخیر فراوان پرداخت می‌شود.

وی افزود: هنگامی که کشاورزان می‌خواهند حق بیمه خود را پرداخت کنند، براساس قانون Law ۳۰ درصد از کشاورزان دریافت می‌شود و ۷۰ درصد باقی مانده را دولت تقبل می‌کند، اما متأسفانه همیشه این حق بیمه کشاورزان را که دولت تقبل می‌کند با تأخیر فراوان پرداخت می‌شود و امسال بابت این موضوع دولت ۱۴۱۹ میلیارد تومان باید به صندوق بیمه کشاورزی پرداخت کند که تاکنون انجام نداده است.

به گفته وی حق بیمه کشاورزان در سال‌های گذشته را دولت تسویه کرده اما سازمان برنامه و بودجه برای سال جاری تاکنون مبلغی پرداخت نکرده است که البته کمبود بودجه و اعتبار دولتی را دلیل آن عنوان می‌کنند.

پرداخت مطالبات مرغ‌داران خسارت دیده از آنفلوانزا

وی خاطرنشان کرد: مرغ‌دارانی که در سال گذشته به دلیل تلفات بیش از حد ناشی از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خسارت زیادی دیدند ۹۰ درصدشان بیمه بودند و غرامت به آن‌ها پرداخت شد، اما مرغ‌دارانی که امسال یا اواخر سال گذشته از همین بیماری خسارت دیده‌اند پرونده برای آن‌ها تشکیل شده که البته هنوز پرداخت نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 302929 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟