اگر کالاهای بدون قیمت گران شوند وزیر صنعت می‌تواند مصوبه را ملغی کند

رکنا اقتصادی: سید محمد نوابی - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - امروز (۱۳ شهریور ماه) در مراسم افتتاحیه یک کارخانه در خراسان جنوبی در خصوص حذف قیمت از روی کالاهای درجه سه بیان کرد: آزادسازی قیمت کالاها انجام می‌شود ولی رهاسازی نداریم، چراکه برای این طرح و حمایت از مصرف کننده سه قانون Law وجود دارد.

نوابی تصریح کرد: اجرای این طرح از ابتدای مهر ماه به صورت آزمایشی در کالاهای درجه سه که کالاهای اساسی مردم نیستند اجرا خواهد شد که اگر قیمت‌های این کالاها در بازار Store افزایش یابد دولت می‌تواند با دستور مقام عالی وزارت این بخشنامه را ملغی کند.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی قیمت کاذبی را روی کالاهای خود درج می‌کنند، افزود: هدف از اجرای این طرح رقابت سالم اقتصادی بین تولیدکنندگان و رسیدن کالای ارزان به مصرف کنندگان است.

اصناف باید افزایش قیمت مصالح ساختمانی را پیگیری کند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص افزایش قیمت مصالح ساختمانی، تصریح کرد: در کشور نظام ثابت قیمت‌گذاری نداریم و تشکلی مانند اتاق اصناف ایران بر اینگونه قیمت‌ها نظارت و بازرسی دارد.

نوابی اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در راهبردهای جدید در حوزه سیاست‌گذاری، ایجاد تسهیلات در حوزه کسب و کار و روان سازی واحدهای صنعتی و حذف گلوگاه‌ها را در نظر دارد.

وی افزود: از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ معادل ۱۸۰ کیلومتر خطی عملیات ژیوفیزیک هوایی در کشور انجام شده است اما از سال 1392 تا سال گذشته ۳۰۰ هزار کیلومتر خطی به آن افزوده شده که از این مقدار یک سوم آن در خراسان‌ جنوبی اجرا شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت برای رونق کسب و کار و تامین سرمایه در گردش و بازسازی صنایع برای ارائه تسهیلات هیچ محدودیتی ندارد، ادامه داد: امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی مشکل‌دار که محصولاتشان بازار فروش خوبی دارد در نظر گرفته شده است.

نوابی بیان کرد: نباید از کلمه محروم برای جذب سرمایه‌گذار استفاده کرد، چون همین کلمه سرمایه‌گذار را دلسرد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در خراسان‌جنوبی باید برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن شود، تاکید کرد: دارایی، تامین اجتماعی و محیط زیست و دیگر دستگاه‌های اجرایی باید در خدمت سرمایه‌گذار باشند تا فرهنگ پذیرش سرمایه گذار در اینگونه استان‌ها نهادینه شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 301868 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟