رئیس سازمان بورس:کاهش نرخ سود بانکی به سود بازار سرمایه است

رکنا اقتصادی: شاپور محمدی شامگاه یکشنبه در حاشیه آیین اختتامیه لیگ ستارگان در جمع خبرنگاران افزود: کاهش نرخ سود بانکی از سه طریق تأثیر مثبت بر بازار Store سرمایه می‌گذارد.

وی اضافه کرد: نخستین اثر کاهش نرخ سود بانکی این است که سهام و ابزارهای مادی را در مقابل سود سپرده های بانکی جذاب کرده و رقابت پذیر می کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: کاهش نرخ سود بانکی همچنین تامین مالی شرکت های بورسی را کم هزینه تر کرده و باعث رشد رشد سودآوری آنها می شود.

محمدی یادآور شد: کاهش نرخ سود بانکی همچنین می‌تواند سودآوری بانک هایی که اکنون در بورس پذیرفته شده اند را نیز ارتقا دهد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره گسترش تعاملات بین المللی بازار سرمایه نیز گفت: با کشورهای ترکیه، کره جنوبی و هند تفاهمنامه هایی را امضا کرده ایم و توانستیم با نهادهای بین المللی بازار سرمایه همکاری کرده و به عضویت آنها در آییم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در نهادهایی که عضو ناظر هستیم جایگاه خود را ارتقا دهد داده و به عنوان عضو اصلی پذیرفته شویم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان داشت: ما با ترکیه مناسبات زیادی داریم و امیدواریم در سطح بازار سرمایه نیز بتوانیم همکاری‌ها را گسترش دهیم.

محمدی درباره آخرین وضعیت پرونده شرکت کنتورسازی نیز گفت: توضیحات لازم را در این باره همکاران ما اعلام کردند.

مسابقات لیگ ستارگان بورس با حضور تیم های شرکت کننده از 10 دانشگاه در بورس تهران برگزار شد.

هدف از برگزاری این مسابقات، آموزش دانشجویان رشته های مالی و ارزیابی توان فعالیت آنها در بازار سرمایه بود.

در پایان این مسابقات تیم های دانشگاه الزهرا (س)، علامه طباطبایی (ره) و خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان تیم های برگزیده معرفی شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 301685 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟