افت ۷ درصدی صادرات نفت ایران به آسیا در ماه میلادی گذشته

رکنا اقتصادی: به نقل از رویترز، آمارهای رسمی و داده های حاصل از رصد نفتکش ها نشان می دهد که صادرات نفت ایران به مشتریان عمده آسیایی اش در ماه جولای نسبت به ماه گذشته که به پایین ترین رقم 14 ماه گذشته رسیده بود افزایش یافته است. میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران در این ماه حدود 30 درصد رشد داشته و خرید نفت چین از این کشور نیز اندکی افزایش داشته است و به این طریق کاهش خرید ژاپن و هند جبران شده است. بر اساس این گزارش، 4 کشور چین، هند، کره جنوبی و ژاپن در ماه گذشته میلادی مجموعا 1.52 میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرده اند.
هر چند میزان صادرات نفت ایران به این 4 کشور نسبت به ماه گذشته رشد داشته، اما نسبت به مدت مشابه سال قبل افتی 7.1 درصدی را نشان می دهد. ایران قصد دارد میزان تولید نفت خود را از 3.8 میلیون بشکه ماه های اخیر به حدود 4 میلیون بشکه در روز برساند.
در 7 ماهه نخست سال جاری میلادی، خرید نفت مشتریان عمده آسیایی از ایران همچنان 16.6 درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بوده و در سطح اندکی پایین تر از 1.7 میلیون بشکه در روز قرار گرفته است.
ایران توانسته از توافق کاهش تولید اوپک معاف شود و این فرصت را داشته باشد تا میزان تولید خود را بالا ببرد.
جدیدترین آمارها نشان می دهد که میزان واردات کره جنوبی از ایران در ماه جولای با 26.7 درصد افزایش به 368 هزار و 935 بشکه در روز رسیده است. میزان خرید نفت چین از ایران نیز با اندکی رشد به 568 هزار و 719 بشکه در روز رسیده است.
میزان خرید هند از ایران در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20.7 درصد افت داشته و به 414 هزار و 900 بشکه در روز رسیده است.
همچنین خرید نفت ژاپن از ایران با 34.7 درصد کاهش به 167 هزار و 505 بشکه در روز رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 300572 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟