حجتی: کارخانه‌های ما به دنبال ایجاد ارزش افزوده در داخل کشور باشند

رکنا اقتصادی: محمود حجتی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت در پاسخ به سوالی در خصوص تعطیلی برخی کارخانه‌های روغن در کشور اظهار کرد: ما به میزان مشخصی روغن برای مصرف در کشور نیازمندیم که البته امیدواریم سال به سال واردات آن کاهش یابد. جهتگیری دولت در این زمینه این است که به جای وارد کردن روغن خام، دانه رواغنی وارد کرده و ازآن روغن بگیریم تا ارزش افزوده داخل کشور انجام شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هم اکنون در صنعت روغن کشی و تصفیه روغن ظرفیت‌هایی در کشور ایجاد شده که بیشتر از نیاز کشور است بنابراین سرمایه گذاران و کارآفرینان این حوزه باید به این سمت بروند که فرآیند روغن‌کشی را در داخل کشور انجام دهند و حتی محصول نهایی را به کشورهای هدف صادر کنند. چون الان این اتفاق نمی‌افتد بعضی کارخانه‌های روغن با تمام ظرفیت کار نمی‌کنند.

حجتی درباره مسائل مطرح شده در خصوص خرید تضمینی گندم نیز گفت: این موضوع در بخش خبری 20:30 مطرح شد که خود آن بخش هم آن را اصلاح کرد. در این زمینه تخلفی انجام شده بود و یک نفر گندم را از گندمکاران خریده بود و آن را با ماسه آلوده کرده بود اما مرکز خرید گندم را از او تحویل نگرفت و این فرد جنجال به راه انداخت. به هر حال گندمی که خریده می‌شود باید شناسنامه‌دار باشد. به همین دلیل دوستان ما در استان فارس این گندم را خریداری نکردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 297917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟