تفاوت نجومی بین قیمت اعلامی اینترنت شرکت‌ها با بهای تمام شده

رکنا اقتصادی: به نقل از خانه ملت، رمضانعلی سبحانی‌فر با اشاره به اعلام اخباری مبنی بر گرانی اینترنت گفت: شرکت ها هر چقدر هم خدماتشان بیشتر شود، اول جیب خودشان را در نظر می‌گیرند و سپس به رضایت مشتری توجه می‌کنند.

انتقاد از نحوه ارائه خدمات شرکت‌های اینترنتی

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه ارائه خدمات شرکت های اینترنتی ادامه داد: برخی شرکت‌ها عنوان می کنند که حجم قابل استفاده برای مشتری نامحدود است، اما آن قدر از سر و ته آن می زنند که مشتری مجبور شود یکی از طرح های شرکت را انتخاب کند.

وی با بیان اینکه شرکت های اینترنتی طرح هایی را ارائه می دهند که به صرفه نیست اما به صرفه جلوه می کند، یادآور شد: افرادی که از اینترنت بهره می برند حتما با طرح هایی همانند اینکه که یک ماه ده گیگابایت با سرعت ۱۶ مگ فقط ۱۰ یا ۱۵ هزار تومان مواجه شدند، اما در این میان برخی افراد کم مصرف از این طرح ها استفاده می کنند و ممکن است ماهانه دو گیگابایت هم از آن استفاده نکنند، اما بقیه پولشان از بین می رود.

هزینه اعلامی شرکت‌های خدمات دهنده گران‌تر از هزینه تمام شده

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: نبود شفافیت در این بخش باعث می شود مشتریان با مشکلات زیادی روبه رو شوند و افزایش قیمت اینترنت مشتریان را با مشکلات بیشتری مواجه می‌کند.

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی شرکت ها از شبکه ملی اینترنت بهره می برند، اما همان پولی را دریافت می کنند که باید از اینترنت های وارداتی بگیرند، تصریح کرد: زمانی که اینترنت از شبکه داخلی بهره می گیرد، هزینه زیادی ندارد و ارزان تمام می شود، اما هزینه ای که شرکت های خدمات دهنده ارائه می کنند بسیار گران تر از هزینه تمام شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 291196 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟