یک مسئول کشوری: 20 درصد از پست های وزارت جهاد کشاورزی خالی است

رکنا اقتصادی: ابوالقاسم ورداسبی روز دوشنبه اظهار کرد: سالانه چهار هزار تا پنج هزار نفر نیروی انسانی از وزارت جهاد کشاورزی بازنشسته می شوند و بر اساس برآوردهای انجام شده، طی سه سال باید 18 تا 19 هزار نفر نیروی انسانی در این وزارتخانه جذب شود.

ورداسبی افزود: جذب این نیروها با تصویب جذب 10 هزار ناظر در سطح کشور مصادف شده است و اکنون این 10 هزار نفر ناظر در مراکز جهادکشاورزی دهستان ها توزیع شده و مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه پیش از جذب این نیروها، بشدت با کمبود نیروی کارشناس در دهستان ها روبه رو بودیم افزود: پیش از این در هر مرکز جهاد کشاورزی در دهستان، 2.1 نفر کارشناس داشتم اما اکنون و با تزرق نیروی انسانی، این رقم به هشت تا 9 نفر رسیده است.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت کشاورزی با اشاره به جذب 10 هزار نفر ناظر گفت: این ناظران در مراکز جهاد کشاورزی مستقر هستند و هر ناظر بر فعالیت های کشاورزی در یک پهنه از عرصه کشاورزی نظارت دارند.

وی تصریح کرد: عرصه کشاورزی سطح کشور به 10 هزار پهنه تقسیم شده است و این ناظران بر تمام فعالت های بخش کشاورزی در هر پهنه نظارت دارند و باید پاسخ گوی تحقق اهداف بخش کشاورزی در هر پهنه زیر نظر خود باشند.

وی افزود: کشاورزان در هر دهستان می داند ناظر چه کسی است و باید در فعالیت های خود به کدام ناظر مراجعه کنند.

کمبود برخی تخصص ها

ورداسبی در بخش دیگر سخنان خود در باره نیازهای وزارت جهادکشاورزی به نیروهای متخصص گفت: این وزارت خانه در تامین نیروی متخصص رشته حقوق، صنایع و دامپروری با کمبود روبه رو است و این کمبود ها با خروج نیروی انسانی محسوس شده است.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت کشاورزی افزود: در سند توسعه منابع انسانی، جذب 9 هزار نفر برنامه ریزی شده است که اگر موافقت شود، این میزان نیرو در سه سال جذب می شود.

وی با بیان اینکه با جذب این نیروها، کمبود ها و نیاز ها جبران می شود گفت: امروز موضوع زمین از حساست بالایی برخوردار است اما شمار کارشناس امور زمین و امور حقوقی به اندازه کافی نیست البته، در این باره پیگیر هستیم تا این کمبود ها جبران شود.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت کشاورزی درباره برنامه های این مرکز گفت: در این دولت، سند توسعه منابع انسانی برای وزارت جهاد کشاورزی تدوین شد و این، یک اقدام خوب در این دولت به شمار می رود.

وی افزود: تدوین این سند در سال 92 آغاز شد و در سال 94 به اداره استخدامی تحویل داده شد.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت کشاورزی تصریح کرد: در این سند، نیروی انسانی مورد نیاز برای بخش کشاورزی برآورد شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 288800 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟