احتمال خاموشی برق تهران در هفته جاری

رکنا اقتصادی: غلامرضا خوش‌خلق مدیر عامل منطقه‌ای برق تهران با اشاره به اینکه امسال گرمای زودرس و شدید داشتیم گفت: برای رشد معقول گرما تمهیدات لازم را پیش‌بینی کرده بودیم اما با توجه به گرمای سنگین و غیرقابل پیش‌بینی بار سنگینی وارد شبکه برق شد.

وی با اشاره به رشد 6 درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته گفت: در 20 تیرماه امسال 10 هزار و 901 هزار مگاوات مصرف برق بوده در حالیکه در سال گذشته این مقدار 9 هزار و 55 هزار مگاوات بوده است.

خوش‌خلق با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در مورد افزایش دما در هفته جاری گفت: از مردم انتظار همکاری داریم که در ساعت‌های 12 تا 4 بعد از ظهر که اوج ساعت مصرف برق است از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه گرمای هوا باعث تبادل حرارتی عبور جریان برق می‌شود گفت: با توجه به اینکه استفاده از برق در هوای گرم بیشتر می‌شود فشار مضاعفی بر تجهیزات وارد می‌شود.

مدیر عامل منطقه‌ای برق تهران با بیان اینکه 77 هزار مگاوات ظرفیت فعلی برق کشور است و در اوج مصرف برق که 20 تیرماه بوده است 5540 مگاوات استفاده از برق را داشتیم گفت: به همین جهت برنامه‌ریزی برای خاموشی از جهت تولید نداریم اما مصرف بیش از حد برق باعث افت ولتاژ می‌شود و ناچار برای اعمال مدیریت بار و خاموشی می‌شویم.

وی خاموشی‌های اخیر تهران را نیز به همین جهت دانست.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 287860 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟