میوه‌های ایرانی به روسیه خواهند رفت

رکنا اقتصادی: ابراهیم محمدی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از خطوط ریلی بندر شهید رجایی در بندرعباس اظهار داشت: در همین راستا توافق های متعدد با کشورهای قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان برای صادرات و ترانزیت ریلی میوه به روسیه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از فساد میوه و صیفی در مسیر تردد، از کانتینرهای مجهز یخچال‌‌دار ریلی استفاده می شود.

محمدی تصریح کرد: توسعه صادرات میوه از طریق راه‌آهن با این کانتینرها ضمن درآمدزایی و فعال شدن تجار ایرانی ، مشوقی برای تجار دیگر کشورها در استفاده از ظرفیت ترانزیتی ایران و مسیرهای ریلی مناسب در کشور ما است.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن تاکید کرد: توسعه حمل ونقل ریلی کانتینری از برنامه‌های اولویت دار راه اهن جمهوری اسلامی ایران است.

ایران از حدود دو سال پیش، برای تامین نیازهای بازار Store بزرگ روسیه، صادرات محصولات کشاورزی، شیلاتی و برخی اقلام مواد غذایی، سبزی و میوه را آغاز کرده است.

روسیه بازار بزرگی است که با توجه به تحریم های اروپا علیه این کشور، تولیدکنندگان ایرانی می توانند صادرات خود را افزایش دهند.

سالانه در بندر شهید رجایی هرمزگان بیش از 80 میلیون تن کالا جابه جا می شود که بخشی از این کالاها از طریق خطوط ریلی حمل می شود.

طول مجموع شبکه ریلی داخلی بندر شهید رجایی 54 کیلومتر با احتساب ریل جرثقیل ها است.

سهم بندر شهیدر رجایی از حمل ونقل ریلی 24 درصد است.

بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و 40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.

عملیات کانتینری در حوزه بندری از جمله شاخصهای مهمی است که مدتها بود خبری از رشد این عملیات در بزرگترین بندر تجاری ایران وجود نداشت.

با تلاش دولت تدبیر و امید و به دنبال توافق برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی و افزایش تردد خطوط کشتیرانی لاینر به این بندر، این عملیات رشد قابل ملاحظه ای یافته است که در نوع خود نشان از رشد اقتصادی در کشور دارد.

بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 287367 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟