تهرانی‌ها سالی ۲۶میلیارد تومان گِل و ریشه سبزی می‌خرند!

رکنا اقتصادی: رحیمی در نشست خبری امروز چهارشنبه در تشریح آخرین اقدامات سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: از ابتدای تیرماه تا آخر اسفند سال 95 معادل 277 هزار تن میوه به صورت دستی عرضه شده است و از ابتدای سال جاری تا پانزدهم تیرماه سال جاری نیز معادل 121 هزار تن میوه به صورت دستی عرضه شده است؛ این در حالی است که در کل سطح شهر تهران 230 بازار Store فعال داریم که هم‌اکنون مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.

وی افزود: 17 بازار نیز در دست احداث است و تا پایان نیمه نخست امسال 25 بازار احداث خواهد شد. همچنین 25 بازار دیگر در نیمه دوم سال جاری احداث خواهد شد. بدین ترتیب در مدت یک سال 50 بازار میوه و تره‌بار احداث می‌شود که در طول تاریخ این سازمان بی‌سابقه است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار با تاکید بر اینکه باید هر یک از محلات شهر تهران یک بازار میوه و تره‌بار داشته باشد، افزود: برنامه بعدی این است که در همه 374 محله شهر تهران، یک بازار میوه و تره‌بار احداث شود که شهرداری تهران با حداقل مسافت طی شده به بازارهای سازمان میادین دسترسی داشته باشند. در کنار توسعه کمی، قطعا توسعه کیفی نیز به طور جد مدنظر سازمان مدیریت میادین میوه و تربار شهر تهران قرار خواهد داشت.

رحیمی با اشاره به اینکه بیش از 30 سال در بازارهای میوه و تربار شهر تهران محصولات به صورت فله عرضه می‌شدند، افزود: طرح دست‌چین محصولات اجرایی شده و بدین ترتیب حقوق شهروندان به آنها داده شده است که در هیچ کجای دنیا دیده نمی‌شود که شهروندان پول پرداخت کنند؛ اما محصول را یکی دیگر برایشان انتخاب کند.

وی تاکید کرد: البته همچنان در میان میادین میوه و تربار 100 غرفه عرضه محصولات فله وجود دارد که البته بیشتر آنها در جنوب شهر و قسمت‌های کمتر برخوردار قرار دارد. البته باید بپذیریم عرضه محصولات حدود 10 درصد ارزانتر است.

مدیرعامل سازمان میوه و تربار شهرداری تهران با اشاره به اینکه 165 غرفه در سطح میادین شهر تهران نسبت به عرضه سبزی ریشه و گل و لای اقدام می‌کنند، افزود: به هیچ عنوان اجازه عرضه سبزی با گل و ریشه در میادین شهر تهران داده نمی‌شود. بدین ترتیب شاهد کاهش 30 درصدی میزان تولید پسماند خواهیم بود و حدود 26 میلیارد تومان پول از جیب مردم هدر نمی‌رسد. این طرح در حالی اجرایی شد که حتی یک ریال افزایش قیمت سبزی را در سطح میادین نداشتیم.

رحیمی با تاکید بر اینکه کلیه اقدامات این سازمان کرامت‌محور است و در آن حقوق مشتری به طور جد مدنظر قرار می‌گیرد، افزود: باید در مسیر ایجاد ناهنجاری‌های درون بازارها گام برمی‌داشتیم و تحقق نسبی این مهم باعث آشتی دوباره مردم با بازارها و میادین شهر تهران بودیم.

وی درباره عرضه گوشت قرمز بسته بندی در محل شهر تهران گفت: در حال حاضر 60 محل جهت عرضه با رعایت کامل ضوابط بهداشتی وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه سال جاری به 63 محل برای عرضه گوشت قرمز بسته‌بندی افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان میوه و تربار شهرداری تهران به ساخت بازارهای فروشگاهی در سطح شهر تهران اشاره کرد و افزود: از سال 93 تاکنون 109 بازار فروشگاهی در سطح شهر تهران برابر با استانداردهای تعیین شده ساخته شده است.

رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به درصد اختلاف قیمت محصولات عرضه شده در میادین میوه و تربار نسبت به دیروز اشاره کرد و افزود: به طور حتم در بحث میوه‌جات 38 درصد، سبزیجات 38 درصد، مواد پروتئینی 7 درصد و در خصوص عرضه پیاز نیز شاهد این هستیم 28 درصد کمتر از سطح شهر این محصولات عرضه می‌شود.

وی به اجرای طرح‌های کرامت‌محور در سطح میادین میوه و تربار شهر تهران اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح‌ها می‌توان به سبد مهربانی اشاره کرد که در قالب آن 160 سبد مهربانی در میادین و بازارهای برخوردار سطح شهر تهران استقرار پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان میوه و تربار شهرداری تهران همچنین به اجرای طرح میوه رایگان برای کودکان اشاره کرد و افزود: در این طرح 160 میدان و بازار سازمان مدیریت میادین میوه و تربار شهرداری تهران شرکت کرده‌اند.

رحیمی ادامه داد: طرح از من بپرس؟ نیز در 109 میدان و بازار سطح شهر تهران اجرایی شده است.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 287280 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟