بیمه سه میلیارد دلار بابت خسارت تصادف های پارسال پرداخت

رکنا اقتصادی: «عبدالناصر همتی» امروز (سه شنبه) در نشست مشترک با رییس پلیس Police راهنمایی و رانندگی ناجا بر لزوم عملیاتی شدن سامانه یکپارچه استعلام تاکید کرد.

وی گفت: موضوع مهم در هدفگذاری صنعت بیمه برای کاهش تصادف Crash ها، وجود حدود 330 هزار مجروح و مصدوم در سال است که صدمات اجتماعی زیادی را برای کشور به همراه می آورد.

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به پرداخت 2 هزار و 500 میلیارد ریال از محل بیمه شخص ثالث به نیروی انتظامی ابراز امیدوار کرد این هزینه ها «در محل مناسب و فقط برای کاهش تصادف ها» به کار گرفته شود.

وی افزود: در قانون Law جدید، مقرر شده است این بودجه میان نیروی انتظامی و راهداری تقسیم شود و هر 2 ارگان به ارائه گزارش عملکرد به صورت هر سه ماه یک بار موظف شده اند که امیدوارم راهداری از این بودجه برای اصلاح پنج هزار نقطه حادثه Incident خیز کشور استفاده کند.

همتی بر تسریع در عملیاتی شدن سامانه یکپارچه استعلام از ناجا تاکید کرد و گفت: در قانون جدید بیمه شخص ثالث می توانیم جرایمی برای رانندگان پرخطر در نظر بگیریم که این امر منوط به دسترسی به این سیستم است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در این نشست گفت: خوشبختانه پارسال با هماهنگی صنعت بیمه کشور به ویژه بیمه مرکزی، اقدام های خوبی همچون تجهیز سیستم های پلیس در جاده ها برای کنترل رفتار پر خطر رانندگان صورت گرفت.

«تقی مهری» ابراز امیدواری کرد برنامه های مشترک بیشتری در کاهش تصادف ها انجام شود.

وی اعلام کرد: اکنون 20 میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم و خودرو، جاده و راننده سه عامل اصلی تصادف محسوب می شوند.

مهری افزود: اکنون در کشور بیش از پنج هزار نقطه حادثه خیز وجود دارد و در تلاشیم با برنامه های مشترک با بیمه مرکزی نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

پرداخت بیش از 20 هزار میلیارد ریال خسارت در سه سال گذشته

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور نیز از تشکیل چهار کارگروه عملیاتی مشترک با پلیس خبر داد و گفت: این صندوق با رویکرد پیشگیرانه درصدد کاهش آمار تصادف برآمده و در این زمینه در حال اجرای دومین مرحله طرح بخشودگی جرایم موتورسواران فاقد بیمه نامه شخص ثالث با همکاری پلیس و شرکت های بیمه است.

«علی جباری» از پرداخت بیش از 20 هزار میلیارد ریال خسارت در سه سال گذشته، راه اندازی سیستم یکپارچه صندوق و راه اندازی شعبه های 20 گانه صندوق در سراسر کشور برای حمایت از آسیب دیدگان ناشی از تصادف ها خبر داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 286705 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟