رشد ۷۰ درصدی صادرات لبنیات در بهار امسال

رکنا اقتصادی: حسن رکنی حضور ایران را در بازارهای صادراتی حوزه دام و طیور پراهمیت دانست و افزود: امسال این محصولات به کشور روسیه ، برخی کشورهای اروپایی و اوراسیا که متقاضیان فرآورده های لبنی ایران هستند، صادر شده است.

به گفته وی، امسال در حوزه فرآوردهای لبنی علاوه بر افزایش تولید و تقویت بازارهای صادراتی، کشش بازار Store داخلی نیز بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 'سال طلایی' صادرات محصولات لبنی ایران به کشورهای متقاضی بوده است،افزود: ما سال گذشته با داشتن مشتری مانند کشور روسیه ، صادرات محصولات لبنی خود را به نزدیک ۸۵۰ هزارتن رساندیم.

رکنی براین باور است که با توجه به ظرفیت های موجود در این بخش امکان افزایش تولید و صادرات وجود دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال ۱۳۹۵ نزدیک به ۹ میلیون و ۶۵۰ هزارتن شیرخام در کشور تولید شد که به نظر می رسد طبق برنامه ریزی سالجاری این رقم به بیش از ۱۰ میلیون تن افزایش یابد.

رکنی درباره سرانه تولید و مصرف شیر و فرآورده های لبنی در کشور افزود: سال گذشته نزدیک به ۱۱۱ کیلوگرم سرانه تولید شیرخام داشتیم که این رقم به طور تقریبی نزدیک میانگین جهانی است.

وی گفت: براساس نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید سرانه مصرف به ۱۵۰ تا ۱۶۰ کیلوگرم برسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: به طور حتم برنامه افزایش تولید شیر و تنوع فرآورده های لبنی را طبق استانداردهای ملی و بین المللی به همراه بسته بندی های متنوع در دستور کار داریم تا بتوانیم حجم صادرات را به بازارهای صادراتی خود افزایش دهیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 285707 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟