رکنا سیاسی: «محمد فاتحی» در نشستی که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص خشکسالی‌های اخیر و کمبود آب و همچنین تامین اعتبار لازم جهت آبرسانی به روستاهای استان برگزار شد، تصریح کرد: بیش از 18 سال از شروع خشکسالی در استان یزد می گذرد و این امر بیش از هر چیز روستاهای استان را تحت‌الشعاع قرار داده است .

وی افزود: افت شدید منابع آبی، شوری آب و از بین رفتن و خالی از سکنه شدن برخی از روستاها از عوارض این خشکسالی‌های چندین ساله است .

فاتحی در ادامه اظهار کرد: در شرایط فعلی اغلب روستاهایی که در دامنه کوهستان‌ها و مناطق مرتفع واقع شده‌اند، دچار کمبود آب در بخش شرب و بهداشت هستند به طوری که در حال حاضر آب شرب بیش از 300 روستای استان که اغلب آنها در شهرستان تفت واقع شده‌اند، از سوی تانکرهای سیار تامین می‌شود .

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر آب شرب مورد نیاز روستاهای استان از طریق 422 منبع آبی شامل 45 رشته قنات، 15دهنه چشمه و 350 حلقه چاه و 12 تاسیسات همجوار تامین می‌شود که از این تعداد 77 منبع آبی خشک و 98 منبع آبی در آستانه خشکیدن هستند .

وی در ادامه به راهکارهای این شرکت جهت مبارزه با بحران خشکسالی اشاره کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد در قالب دو راهکار کوتاه مدت و میان مدت برای رفع مشکل کم آبی در روستاها برنامه‌ریزی کرده که راهکار میان مدت آن ساخت 30 مجتمع آبرسانی روستایی است .

فاتحی همچنین تصریح کرد: سعی شده منابع آبی این مجتمع‌ها از منابع نسبتا پایدار استان باشند تا کمی بارش بر این منابع دیرتر تاثیرگذار باشد .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 285678 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟