اعتراض کارگران شرکت حمل و نقل بین المللی به مقابل ساختمان خصوصی سازی رسید

رکنا اقتصادی: تجمع‌کنندگان معتقدند این شرکت (بخش خصوصی)، توانایی فنی، بازرگانی و مالی لازم را برای اداره آن ندارد و آنها از مسئولان خواستند تا هرچه زودتر نسبت این مسئله را پیگیری کنند.

لازم به ذکر است، این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های حمل و نقل بین‌المللی در خاورمیانه محسوب می شود که حدودی یک سال پیش با ۱۲۰۰ کارگر به بخش خصوصی واگذار شد.

طبق اعتراض کارگران شرکت هرمز، اهلیت کار حمل و نقل را ندارد که می توان گفت این امر به دلیل کم کاری های صورت گرفته توسط دولت و سازمان خصوصی سازی است که بدون ارزیابی، شرکت ها را به بخش خصوصی منتقل می کنند بنابراین سازمان خصوصی سازی باید به سمتی برود که وقتی شرکتی را به بخش خصوصی منتقل می کند شاهد رشد آن شرکت باشد.

در این خصوص یکی از کارگران معترض به این شرایط به خبرنگار ایسکانیوز گفت: شرکت حمل و نقل خلیج فارس یک شرکت در زمینه حمل و نقل با برند معتبر اقتصادی است که نزدیک به یک سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شده است.

او گفت: خرداد ماه سال 95 این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد و کسانی که اقدام به خریداری شرکت کردند می بایست فعالیت خود را افزایش می دادند که متاسفانه طی یک سال گذشته فعالیت آنها به شدت کاهش پیدا کرده است تا جایی که در حال حاضر هیچ اقدامی را داخل شرکت انجام نمی دهند.

به گفته این کارگر معترض، تا قبل از واگذاری چهار هزار بارنامه داشتیم اما اکنون یک بارنامه هم نداریم که این نشانگر ضعف عملکرد آن شرکت است، این شرکت ملزم به پرداخت به 14 میلیون تومان هر 6 ماه بوده اما این اتفاق نیفتاد و می توان گفت مغایر با مفاد قرارداد است.

گفتنیست، این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های حمل و نقل بین‌المللی در خاورمیانه محسوب می شود که حدودی یک سال پیش با ۱۲۰۰ کارگر به بخش خصوصی واگذار شد.

بنابراین به نظر می رسد با توجه به جایگاه این شرکت در خاورمیانه باید به زودی به وضعیت شرکت رسیدگی شود تا شاهد ورشکستگش یا تعدیل نیرو در این شرکت نباشیم.

636359851175308260

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 284300 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟