درخواست سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد دلاری خارجی‌ها در ایران

رکنا اقتصادی: وی در ادامه گفت: بعد از برجام بسیاری از شرکت ها، موسسات و هیات های مختلف تجاری و بازرگانی از کشورهای مختلف دنیا و همین طور کشورهای همسایه برای سرمایه گذاری مستقیم به ایران آمدند و با آنها مذاکراتی انجام شد.

وی با بیان اینکه سازمان سرمایه گذاری های خارجی رقم درخواست برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی را ۱۳ میلیارد دلار عنوان کرده است، گفت: براساس آماری که اخیرا اعلام شده از این ۱۳ میلیارد دلار، ۳ میلیارد دلار آن عملیاتی شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ادامه داد: نه تنها رقم ۳ میلیارد دلار بلکه رقم ۱۳ میلیارد دلار نیز با توجه به پتانسیل بالای ایران رقم بسیار کوچکی است زیرا تنها صنایع نفت و گاز ایران نیاز به ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری دارد.

مستوفی تاکید کرد: تا زمانی که بسترسازی و ریل گذاری برای سرمایه گذاری خارجی نداشته باشیم و تا امنیت سرمایه گذار را حفظ نکنیم، نمی توانیم توقع داشته باشیم تا درها باز شود و سرمایه گذاران به ایران بیایند.

نایب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران گفت: امروزه سرمایه گذاری در دنیا به یک صنعت تبدیل شده است؛ صنعت سرمایه گذاری مانند دیگر صنایع رقابتی است و نباید تصور کنیم در جذب سرمایه تنها هستیم زیرا تمامی کشورهای دنیا نیز سعی در جذب سرمایه گذاری خارجی دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 284043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟