یک ششم خانوار های ایرانی در استان تهران زندگی می‌کنند

رکنا اقتصادی: بر اساس تازه‌ترین جدول منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران در زمینه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ تعداد خانوار معمولی ساکن و غیرساکن و همچنین گروهی در ایران معادل ۲۴ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۱۳۳ است که از این میزان تعداد خانوار یک نفره دو میلیون و ۴۶ هزار و ۷۷۴ خانوار، تعداد خانوار دو نفره معادل ۵ میلیون و ۸ هزار و ۲۵۱ خانوار، تعداد خانوار سه نفره شش میلیون و ۸۸۱ هزار و ۱۶۹ خانوار، تعداد خانوار چهار نفره معادل شش میلیون و ۶۸۳ هزار و ۶۱۴ خانوار، تعداد خانوار پنج نفره و بیشتر معادل سه میلیون و ۵۶۵ هزار و ۳۵۲ خانوار است. همچنین تعداد خانوار ساکن در نقاط شهری در کل کشور معادل ۱۸ میلیون ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ خانوار و تعداد خانوار ساکن در نقاط روستایی معادل شش میلیون و ۵۱ هزار و ۷۸۳ خانوار است.

همچنین اطلاعات سرشماری سال ۱۳۹۵ حاکی از آن است که در مجموع چهار میلیون و ۲۸۷ هزار و ۷۳۳ خانوار معمولی ساکن و غیرساکن و گروهی در استان تهران زندگی می‌کنند و استان تهران با ۱۷.۷۳ درصد از خانوارهای معمولی و گروهی کشور بیش از یک ششم کل خانوارهای معمولی و گروهی را در خود جای داده است و از این نظر در رتبه اول قرار دارد.

در استان تهران ۴۳۲ هزار و ۷۶ خانوار یک نفره، ۹۵۶ هزار و ۶۵۳ خانوار دو نفره، یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۲۰۷ خانوار سه نفره، یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۵۹۴ خانوار چهار نفره و ۴۱۲ هزار و ۲۰۳ خانوار پنج نفره یا بیشتر زندگی می‌کنند.

همچنین استان ایلام با ۱۵۹ هزار و ۱۰۵ خانوار معمولی ساکن و غیرساکن و گروهی ۰.۶۶ درصد از کل خانوار کشورها را به خود اختصاص داده است که از این نظر دارای کمترین خانوار گروهی و معمولی میان استان‌های کشور است. تعداد خانوار یک نفره در استان ایلام، ۹ هزار و ۶۴۹ خانوار، خانوار دو نفره معادل ۲۶ هزار و ۶۵۷ خانوار، تعداد خانوار سه نفره معادل ۴۱ هزار و ۳۴۷ خانوار، خانوار چهار نفره معادل ۴۴ هزار و ۸۲۳ خانوار و تعداد خانوار ۵ نفره و بیشتر معادل ۳۶ هزار و ۹۲۹ خانوار هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 283632 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟