هرکس دهانش بوی پیاز بدهد پولدار است /. قیمت پیاز بی پول ها را در حسرت گذاشت

رکنا اقتصادی: هر کیلو گرم پیاز که در سال گذشته تا 400 تومان کاهش یافته بود و در ماه های گذشته نیز هزار تا 2 هزار تومان قیمت داشت، امروز به 3 هزار و 800 تومان تا 4 هزار تومان رسیده است در حالی که به عنوان یک محصول صیفی نباید بیشتر از هزار تومان در هر کیلو گرم قیمت داشته باشد.

پیازی که در شرایط فعلی به فروش می رسد از مناطق جنوبی کشور به تهران می‌آیدکه این امر بر قیمت تمام شده محصول می افزاید اما در هفته های آینده محصول مناطق دیگر نیز به بازار Store آمده و باعث تعدیل قیمت‌ها می‌شود.

علی قربانی نائب‌رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار(عمده فروشان میادن مرکزی میوه و تره بار) چندی پیش در این ارتباط اظهار داشته بود که کاهش تولید سبب افزایش قیمت پیاز از کیلویی 400 تومان در سال گذشته به 3500 تومان در سال جاری شده است.

وی همچنین اشاره داشت که سرمازدگی محصولات اصفهان و دزفول نیز کاهش عرضه پیاز را به‌همراه داشته است ، در حالی که محصولات این استانها هم‌ اکنون باید در بازار عرضه می‌شد و این مشکل با ورود محصولات دیگر استانها در 20 تا 25 روز آینده برطرف خواهد شد.

حسین اصغری مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی در این ارتباط به کمبود تولید پیاز اشاره داشت و گفت: طبق بررسی های کارشناسان، به علت سرمازدگی اواخر سال گذشته هنوز این محصول مناسب عرضه به بازار نیست، بنابراین با تاخیر به بازار عرضه می شود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر این محصول به شکل اندک به بازار تزریق می شود اضافه کرد: پایین بودن عرضه پایین محصول در بازار نمی تواند قیمت پیاز را منطقی کند بنابراین باید در انتظار ورود حجم گسترده پیاز از اصفهان تا 20 روز دیگر برای تعدیل قیمت‌ها هستیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 282832 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟