رشد فلزی‌ها و افت خودرویی‌ها در تالار شیشه‌ای بورس

رکنا سیاسی: شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز نسبت به روز گذشته ۱۴۹ واحد رشد کرد و به رقم ۷۹ هزار و ۶۵۸ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۳۹ واحد رشد رقم ۱۷ هزار و ۳۸۳ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور با رشد ۲۶۰ واحدی روبرو شد و به رقم ۸۷ هزار و ۲۹۳ واحدی رسید. شاخص بازار Store اول نیز پس از ۱۶۳ واحد رشد در تراز ۱۳۵ هزار و ۱۱۵ واحدی ایستاد اما شاخص بازار دوم ۱۴ واحد افت کرد و در تراز ۱۷۷ هزار و ۴۹۷ واحدی نشست.

در معاملات امروز نماد بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران هر یک به ترتیب با ۵۵، ۴۱ و ۲۹ واحد تاثیر مثبت روی دماسنج بازار بیشترین نقش افزاینده را بر روی شاخص داشتند و در طرف مقابل سرمایه‌گذاری غدیر، ایران‌خودرو و گروه مبنا بیشترین نقش کاهنده را بر روی شاخص اعمال کردند.

امروز در گروه فلزات اساسی نماد سهامی ذوب‌آهن اصفهان با تعداد معامله ۴ هزار و ۵۷۹ بیشترین دفعات معامله را داشت و حجم معامله آن به ۷۵ میلیون و ۹۲۱ هزار سهم رسید. در این گروه قیمت بیش از نیمی از سهم‌ها رشد یافت و تعدادی نیز با افت در قیمت پایانی مواجه شدند. اما قیمت سهام خودرویی‌ها امروز رو به کاهش بود و تعداد زیادی از نمادها روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند هر چند که این کاهش چندان چشمگیر نبود.

در معاملات امروز نمادهای معاملاتی شرکت آسان‌پرداخت پرشین، شرکت پتروشیمی جم، سیمان شمال، ایران‌خودرو دیزل، مهندسی حمل و نقل پتروشیمی و حق تقدم شرکت‌های سیمان آرتا اردبیل و ارتباطات سیار ایران بازگشایی شدند که در طرف مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ماشین‌سازی نیرو محرکه، ایرکاپاصنعت، محورسازان ایران‌خودرو، صنعتی باما، بیمه آسیا، سایپا شیشه، سرامیک سینا، لعابیران، تولیدی شیشه دارویی رازک، ایران‌دارو و بهنوش ایران متوقف شدند.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۹۸ میلیارد و ۹۷۴ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۶۹۱ میلیون سهم با اوراق مالی قابل معامله طی ۴۳ هزار و ۹۸۲ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز با رشد ۲.۲ واحدی روبرو شد و به رقم ۹۱۱.۴ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران عدد ۱۱۲ میلیارد تومان را رد کرد و حجم معاملات به رقم ۲۵۸ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 282568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟