تخصیص ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی و بازسازی صنایع ایران

رکنا اقتصادی: رضا رحمانی شب گذشته در آیین تجلیل از صنعتگران برتر استان مرکزی با بیان اینکه برای برخورداری از این تسهیلات باید در سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت نام شود، عنوان کرد: نوسازی واحدهای تولیدی در بهبود شرایط و رونق تولید کمک می‌کند.

وی با تاکید بر این نکته که تسهیلات رونق و تولید به عنوان بسته حمایتی دولت برای راه‌اندازی و احیای صنایع تعطیل و نیمه تعطیل در نظر گرفته شده است، گفت: مسئولین استانی و فرمانداران باید برای پرداخت این تسهیلات همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: ۱۷۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید برای احیای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط برای سال جاری در نظر گرفته شده است که تا پایان سال تخصیص داده می‌شود. پرداخت این تسهیلات بدون محدودیت برای واحدهایی که توان فروش محصولات را دارند در نظر گرفته شده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ۴۴ طرح اقتصادی برای حل مشکل بیکاری و توسعه صنایع تعریف شده است. یکی از برنامه‌های وزارتخانه اتمام واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد است که برای این موضوع تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: موضوع ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار دارد باید در اولویت کاری قرار بگیرد و تمامی بخش‌ها در قالب همکاری همه‌جانبه برای این مهم تلاش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 279285 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟