مجوز مجلس برای اختصاص۱.۵ میلیارد دلار به تولید و اشتغال روستایی

رکنا سیاسی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز رسیدگی به لایحه «حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی» را آغاز کردند و ماده یک این لایحه را به تصویب رساندند.

براساس ماده یک این لایحه به منظور تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به صندوق توسعه ملی اجازه داده می شود تا با هدف ارتقاء تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با تصویب هیئت امنای صندوق، معادل ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق را به صورت قرض الحسنه نزد بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید و صندوق توسعه سرمایه گذاری کشاورزی سپرده گذاری کند تا این منابع صرف اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار جمعیت با اولویت روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار جمعیت واقع در مناطق مرزی و عشایری شود.

براساس تبصره یک این ماده، تبدیل دلار به ریال ناشی از اجرای این قانون، نباید موجب افزایش دارایی های خارجی بانک مرکزی جمهوری اسلامی شود.

همچنین مطابق تبصره دو، تسهیلات موضوع این ماده بین استان ها براساس شاخص ترکیبی جمعیت روستایی، نرخ بیکاری و عکس درآمد سرانه استان توزیع می شود.

این ماده با ۱۶۳ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 279231 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟