مستندات پرداخت ۲۰هزارتومان نوبت کاری پرستاران موجود است

رکنا اقتصادی:حمید چراغی گفت: ضمن تشکر از حسن توجه مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت به موضوع پرداخت حق فوالعاده کاری گروه پرستاری، باید بگویم که طرح چنین مسائلی در راستای اهداف سازمان نظام پرستاری در حمایت از حقوق مادی و معنوی جامعه پرستاری است.
وی افزود: نکته ای که در موضوع عدم اجرای آیین نامه فوق العاده نوبت کاری کارمندان مصوب بهمن ۱۳۹۵ هیات دولت به چشم می خورد، این است که ما مستنداتی داریم که نشان می دهد در برخی دانشگاه های علوم پزشکی، رقم پرداختی به پرستاران بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان است.
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تهران ادامه داد: در برخی دانشگاه های علوم پزشکی هم که به نوعی مبالغ بالاتری پرداخت می کنند، با فرمول خودساخته است که تنها ۵۰ درصد از مبالغ واقعی حق نوبت کاری پرستاران را شامل می شود.
چراغی تاکید کرد: متاسفانه باید اذعان داشت که مصوبه هیات دولت در ارتباط با گروه پرستاری در پرداخت فوق العاده نوبت کاری گروه پرستاری نادیده گرفته می شود.
وی افزود: انتظار ما این است که مسئولین وزارت بهداشت، جامعه پرستاری را در کنار خودشان ببینند و حالت تدافعی نسبت به مسائل پرستاری نگیرند، بلکه کمک کنند که مسائل و مشکلات پرستاران حل شود.
دبیر شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور، اظهارداشت: اگر نیاز به ارائه مستندات در ارتباط با پرداخت حق نوبت کاری پرستاری باشد، آماده ایم در جلسه ای با مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، آنها را ارائه کنیم.
 پیش از این دکتر احمد ماهی مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، موضوع پرداخت های 20 هزار تومانی حق نوبت کاری گروه پرستاری را تکذیب کرده و عنوان داشته بود که این مبالغ طبق جدول دستورالعمل، لازم الاجرا در دانشگاه ها از ۴۰۰ امتیاز تا ۹۰۰ امتیاز براساس وضعیت نوبت کاری متغیر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 273718 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟