تخصیص 21 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت سیل در مراغه

رکنا اقتصادی:ظفر محمدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان اعتبار تخصیص یافته در قالب اعتبارات تخصیصی ستاد بحران آذربایجان شرقی برای بازسازی و مرمت زیرساخت های کشاورزی از جمله راه های دسترسی بین مزارع و باغات، پل Bridge ها و انهار خسارت دیده هزینه می شود.
وی ادامه داد: در این راستا، طرح های مرمت و بازسازی زیرساخت های آسیب دیده در قالب 52 طرح در روستاهای بخش مرکزی و 18 طرح نیز در روستاهای بخش سراجوی این شهرستان اجرا می شود.
وی با اشاره به خسارت های مالی وارد شده به بخش کشاورزی این شهرستان بر اثر سیل در فروردین امسال اضافه کرد: بر اثر بارش شدید باران، ظغیان رودخانه ها و نیز جاری شدن سیل در مناطق مختلف شهرستان، حدود 400 میلیارد ریال خسارت به زیرساخت ها و تاسیسات کشاورزی مراغه وارد شده است.
وی گفت: بر اساس اعلام کارشناسان دستگاه های خدمات رسان و جهاد کشاورزی، 100 هکتار از باغات این شهرستان در مسیر رودخانه های مردق چای، صوفی چای و سراجو بر اثر سیل آسیب جدی دیده است.
محمدی افزود: بیشترین میزان خسارت سیل در این شهرستان به خانه های روستایی، پل های ارتباطی، راه های دسترسی بخش کشاورزی وارد شده است.
وی ادامه داد: با تلاش دستگاه های اجرایی و خدمات رسان، بیشتر بخش های آسیب دیده این شهرستان از جمله بخش کشاورزی در حال مرمت و بازسازی است.
شهرستان مراغه با بیش از 110 هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی بوده و از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 270506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟