کاهش 30 هزارریالی گوشت قرمز در آستانه ماه مبارک رمضان

رکنا اقتصادی:«منصور پوریان»  افزود: همچنین قیمت هرکیلوگرم لاشه میش داخلی با نرخ 250 هزار ریال عرضه می شود.
وی با بیان این که تقاضای گوشت قرمز در کشور کاهش یافته است اظهارداشت: به دلیل بالابودن قیمت گوشت قرمز و کاهش توان خرید مردم تقاضای این محصول کاهش یافته به طوری که قصابی ها کمتر خرید می کنند.
وی اضافه کرد: اکنون هرکیلوگرم دام زنده با نرخ 150 تا 155 هزارریال به فروش می رسد که قیمت بالای دام زنده و حضور دلالان در شبکه توزیع موجب نوسان قیمت این محصول در بازار Store می شود.
وی گفت: در صورتی که قیمت هرکیلو دام زنده به 140 هزارریال برسد به طور قطع نرخ لاشه نیز به 280 هزارریال و نرخ مصوب برای مصرف کنندگان به 315 هزارریال می رسد.

** برنامه کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار با واردات 6 ماهه از ارمنستان 
پوریان یکی از راهکارهای کاهش قیمت گوشت قرمز را واردات دانست و گفت: اکنون نزدیک 10 درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور از محل واردات تامین می شود که به دلیل ذائقه ایرانیان برای مصرف گوشت گرم بخشی از گوشت وارداتی به شکل گوشت منجمد و بخشی دیگر گوشت گوسفندی گرم از کشورهای قزاقستان، ارمنستان، قرقیزستان و استرالیا تامین می شود.
وی با بیان این که ارمنستان بیشترین حجم واردات گوشت گرم گوسفندی را دارد افزود: برای کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار مصرف طی یک قرارداد 6ماهه با ارمنستان، گوشت گرم گوسفندی وارد می شود.
وی افزود: امروز قیمت هرکیلوگرم گوشت بره گوسفندی با کیفیت ارمنی 300 هزارریال و گوشت میش 225 هزارریال عرضه شد.
به گفته وی، طبق آمارها، نرخ هرکیلوگرم گوشت گوساله منجمد نیز با نرخ بین 200 تا 220 هزارریال عرضه می شود.
رئیس شورای تامین دام زنده کشور پیش بینی کرد: با تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور از محل داخلی و واردات تا پاییان هفته جاری شاهد کاهش نرخ گوشت قرمز گوسفندی باشیم.
به گزارش ایرنا، البته پیگیری از واحدهای خرده فروشی سطح شهر نشان می دهد قیمت گوشت قرمز در بازار مصرف به تفکیک با قیمت هایی بیش از نرخ مصوب عرضه می شود. 
همچنین دولت دو روز گذشته و در آستانه ماه مبارک رمضان و به منظور کنترل سطح قیمت ها، دستورالعملی به واحد های نظارتی ابلاغ کرد تا اقلام اساسی مورد تقاضای مردم که در قالب 13 قلم کالای دسته‌بندی شده است،تحت نظارت بیشتری قرار گیرد.
با ابلاغ دستورالعمل‌ طرح نظارتی ویژه ایام ماه رمضان، شاهد نظارت بیشتر واحدهای نظارتی بر قیمت اقلام پرمصرف شامل لبنیات، پروتئین، برنج، روغن، قند، شکر، خرما، میوه، سبزیجات، شیرینی‌های پرمصرف، آش، حلیم، زولبیا و بامیه خواهیم بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، با افزایش تقاضای کالاهای پرمصرف در آستانه ماه مبارک، توزیع برنج ، شکر، گوشت و مرغ با قیمت مصوب از روز شنبه 31 اردیبهشت در سراسرکشور آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.
بر این اساس با اقدامات ستاد تنظیم بازار، عرضه 30 هزار تن برنج، 20 هزار تن مرغ، 20 هزار تن شکر و روزانه 2 تا 3 هزار لاشه گوشت گوسفندی برای جلوگیری از افزایش قیمت ها آغاز شده است و بر اساس اظهارات مقام های مسوول وزارت جهاد کشاورزی هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
در صورتی که مردم درباره قیمت یا کیفیت محصولات عرضه شده در قصابی ها شکایتی داشته باشند، می توانند با شماره سامانه 124 نظارت بر گران فروشی ها و تخلفات اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت و سامانه 135 تعزیزات کشوری تماس حاصل کنند. 
سالیانه 840 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می شود که برای تامین نیاز کشور حدود 100 هزارتن گوشت قرمز از محل واردات تامین می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 267900 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟