افزایش بهای نفت و طلا پس از پیروزی مکرون

رکنا اقتصادی: صبح امروز بهای جهانی نفت در پی افزایش امیدواری‌ها در خصوص تمدید توافق کاهش نفت اوپک تا پایان سال 2017 افزایش یافت. اما افزایش حفاری‌های نفتی در آمریکا مانع از اوج‌گیری بهای طلای سیاه شده است.

به گفته معامله‌گران، پیروزی امانوئل مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز به دلیل افزایش امیدها درباره تثبیت شرایط اقتصادی حاکم بر اروپا، یکی از عوامل افزایش بهای جهانی نفت است. طلای سیاه هفته گذشته را با نزولی کم‌سابقه پشت سر گذاشت که دلیل آن، افزایش تولید کشورهایی نظیر آمریکا بود که در توافق کشورهای عضو و غیر عضو اوپک مشارکت ندارند.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 75 سنت افزایش (معادل 1.5 درصد) به 49 دلار و 85 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 65 سنت افزایش (معادل 1.5 درصد)، 46 دلار و 87 سنت معامله شد.

این در حالی است که پیروزی امانوئل مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بر مارین لوپن و تقویت ارزش یورو در برابر سایر ارزها، صبح امروز بهای جهانی طلا را نیز افزایش داد. هم‌اکنون هر انس طلا با 0.2 درصد افزایش نسبت به ساعات پایانی روز جمعه، 1229 دلار و 90 سنت معامله می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 262957 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟