افزایش حدود 20 درصدی تولید آبزیان در کشور

رکنا اقتصادی:حسین علی عبدالحی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته 460 هزار تن انواع آبزیان در کشور تولید و بخشی از ان به ارزش حدود 400 میلیون دلار به کشورهای اروپایی، کره جنوبی، چین، تایوان، ویتنام، اسپانیا صادر شد. 
وی با بیان اینکه ایران در تولید ماهی قزل آلا جزو چهار کشور برتر دنیاست، ادامه داد: هدف ما ورود به بازارهای روسیه است زیرا بازارهای این کشور از ظرفیت بالایی در زمینه فروش ماهیان قزل آلا برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 600 گونه آبزیان در سطح کشور تولید می شود، بیان کرد: امضای تفاهم نامه های آبزی پروری با کشورهای فرانسه و کره جنوبی و شرکت در سمینارهای جهانی فرانسه و نروژ از اهم برنامه های سازمان شیلات برای بروز کردن سیستم آبزی پروری کشور بوده است.
معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه فرآورده های غذایی ماهی اکثر مواد مغذی مفید و ضروری برای انسان را به تنهایی داراست، گفت: سرانه مصرف ماهی در دنیا به ازای هر نفر 20 کیلوگرم و در ایران 10.6 کیلوگرم است و برای افزایش سرانه مصرف ماهی تا 15 کیلوگرم تلاش می شود. 
عبدالحی ادامه داد: آرتمیا یکی از برندهای آذربایجان غربی در حوزه آبزی پروری است که امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده و احیای دریاچه ارومیه شاهد حیات دوباره این آبزی ارزشمند در این استان باشیم.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای آبزیان ارزشمندی چون آرتمیای دریاچه ارومیه و شاه میگوی دراز آب شیرین سد ارس است که تنها از منابع آبی این استان صید و به کشورهای خارجی به ویژه کشورهای اروپایی صادر می‌شود.
این استان از نظر تولید انواع آبزیان در بین استان‌های غیرساحلی طی سالیان متمادی مقام نخست را به خود اختصاص داده است و به لحاظ دارا بودن شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی و ظرفیت های آبی، مستعد آبزی ‌پروری به عنوان یک قطب مهم شیلاتی به ویژه در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی در سطح کشور است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 259828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟