نرخ سود با نرخ تورم نمی خواند

رکنا اقتصادی: محمود بهمنی با انتقاد از معکوس بودن رابطه نرخ سود بانکی و تورم، گفت: نرخ سود بانکی باید تابع نرخ تورم باشد اما می بینیم که نرخ تورم در سال های اخیر تک رقمی شده ولی نرخ سود هرساله تمایل به جهش به سمت بالا دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع بانک ها باید درخدمت اقتصاد باشد، افزود: در سال گذشته 20 درصد از منابع بانک ها برای بخش مسکن، 37 درصد برای صنعت، 20 درصد برای کشاورزی، 12 درصد صادرات و 8 درصد برای واردات در نظر گرفته شد.

رئیس کل سابق بانک مرکزی با بیان اینکه بانک ها باید از بنگاهداری خارج شوند،تصریح کرد:خروج بانک ها از بنگاه داری در بسیاری از بخش های اقتصاد مشروط به این است که سود خود را از تسهیلات دریافت کنند.

تسویه بدهی 100 هزار میلیارد تومانی دولت به شبکه بانکی لازم است

وی راهکار بازگشت منابع بانکی به چرخه اقتصاد را تسویه بدهی 100 هزار میلیارد تومانی دولت به شبکه بانکی خواند و گفت: متاسفانه دولت نه سود و نه جریمه دیرکرد بدهی خود را به شبکه بانکی نمی پردازد که این خود مشکل مهمی را منجر شده است.

وی با بیان اینکه برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور مشکل کمبود منابع نداریم، افزود:متاسفانه استفاده ناصحیح از برخی نیروها در جاهای غیرکارشناسی و همچنین مدیریت ضعیف وضعیت فعلی را رقم زده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،با تاکید بر اینکه باید چرخه معیوب اقتصادی با سیاست گذاری های صحیح جبران شود، ادامه داد: باید شرایطی مهیا شود تا تراز تجاری کشور با همکاری بانک ها در راستای تقویت تولید مثبت شود,زیرا ادامه روند فعلی مشکلات عدیده ای را رقم می زند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 256381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟