95 درصد روستاهای کشور از اینترنت بهره مند می شوند

رکنا اقتصادی: محمود واعظی، در آئین افتتاح متمرکز اینترنت پرسرعت در ۶۶۹ روستای استان گلستان اظهار کرد: تمام تلاش ما این است همه مردم کشور از امکانت مساوی برخوردار شوند چراکه امکانات دولتی فقط مربوط به پایتخت نشین ها و مراکز استان ها نیست بلکه باید در اختیار تمام مردم حتی در مناطق دور افتاده و مناطق مرزی قرار گیرد.

وی افزود: رئیس جمهور به اعضای کابینه خود اعلام کردند که آنچه از بودجه دارید برای مناطق محروم و روستاهای کشور صرف کنید و در این دولت با تمام محدودیت هایی که وجود داشت امکانات را در اختیار روستاها گذاشتیم.

واعظی با اشاره به اینکه قبل از فعالیت دولت فقط ۹ هزار روستای کشور از نعمت گاز برخوردار بودند، اظهار کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۴ هزار روستا به این تعداد از روستاها اضافه شد.

وی تصریح کرد: رساندن اینترنت به روستاها جزو برنامه های ما محسوب می شود چرا که معتقدیم بهترین فرزندان ما کسانی هستند که در روستاها به دنیا می آیند و اکنون کسانی هستند که منشا خدمات هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت: در دنیای امروز همه فعالیت ها در بستر اینترنت به مردم داده می شود لذا با این نیت بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کردیم.

وی افزود: در طول سه سال گذشته اینترنت را در اختیار ۲۷ هزار روستا گذاشته و بنا داریم تا پایان این دولت حدود ۹۵ درصد از روستا های بالای ۲۰ خانوار را از اینترنت بهره مند کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255871 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟