ترافیک پر رفت و آمد در فرودگاه مهرآباد

رکنا اقتصادی:طبق آمارهای ارائه شده درباره وضعیت تردد هواپیماها و تعداد مسافران جابه‌جا شده در دو فرودگاه مهرآباد و امام خمینی به نظر می‌رسد هر دو فرودگاه رشدی قابل توجه را در این حوزه به ثبت رساندند.
بر اساس آمار وزارت راه در نوروز ۱۳۹۶، شش هزار و ۸۵۲ پرواز در فرودگاه مهرآباد انجام شده که حاصل آن جابه‌جایی بیش از ۸۳۰ هزار مسافر بوده است. بر این اساس تعداد پروازهای صورت گرفته در فرودگاه مهرآباد در قیاس مدت مشابه سال گذشته رشدی ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد تا مشخص شود در حال حاضر نه تنها شانسی برای تعطیل شدن فرودگاه مهرآباد وجود ندارد، که حتی به شکل سالانه تعداد مسافران این فرودگاه قدیمی پایتخت نیز افزایش می‌یابد.
در فرودگاه امام خمینی نیز ۳۹۱۳ پرواز در ایام نوروز انجام شده که رشدی ۱۴ درصدی را در قیاس با مدت مشابه نشان می‌دهد تا به این ترتیب وضعیت این فرودگاه نیز رشدی قابل توجه را نشان دهد.
وزارت راه و شهرسازی وضعیت عملکرد راه‌آهن تهران در ایام نوروز را نیز توضیح داده که بر این اساس ۷۰ درصد از تمام سفرهای ریلی روزانه کشور با محوریت تهران انجام شده است. به این ترتیب که از ۲۰۴ سفر روزانه ریلی در ایام نوروز ۱۵۷ سفر از تهران انجام شده است. در این مدت حدود ۷۰۰۰ هزار مسافر با ۳۶۵۰ رام‌قطار از مبدا تهران به سمت شهرهای مختلف کشور حرکت کردند.
درباره وضعیت جاده‌ای نیز آمارها حاکی از آن است که یک میلیون و ۱۷۷ هزار مسافر نوروزی از طریق چهار پایانه مسافربری استان تهران جابه‌جا شده‌اند که این تعداد به وسیله ۵۰۰۰ اتوبوس و ۸۰۰۰ خودروی سواری اجرایی شده است. طبق برآوردهای صورت گرفته در پایانه بیهقی ۱۱۷ هزار مسافر جابه‌جا شده‌اند و در پایانه جنوب نیز حدود ۱۹۰۰۰ دستگاه حمل و نقل عمومی با ۶۵۴ هزار نفر مسافر فعالیت کردند. پس از آن پایانه شرق تهران با ۲۵۵ هزار و پایانه غرب با ۳۷۶ هزار مسافر عملکرد قابل توجهی در این ایام به ثبت رساندند.
همچنین آمار تلفات جاده‌ای استان تهران نیز در نوروز امسال در قیاس با مدت مشابه کاهش پیدا کرده و تصادفات جاده‌ای ۱۱ درصد پایین آمده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255720 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟