بازارچه صنایع دستی ایران در کشورهای همسایه راه‌اندازی می‌شود

رکنا اقتصادی:زهرا احمدی‌پور عصر جمعه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه گردشگری ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد که از جمله می‌توان به گردشگری دریایی اشاره کرد.
وی از برگزاری نشست تخصصی ویژه توسعه گردشگری دریایی با حضور مسئولان استان‌های ساحلی خبر داد و اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشکری دریایی به عنوان یکی از راهبردهای امسال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به حمایت ویژه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در زمینه گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: امسال توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های ترویجی و آموزشی خواهیم داشت.
وی از توسعه آموزش رشته‌های صنایع دستی در استان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: احیاء رشته‌های صنایع دستی در دستور کار است و دانشجویان رشته هنر Art به عنوان سرباز هنر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
احمدی‌پور از راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در استان‌های مختلف خبر داد و افزود: سومین بازار Store بین‌المللی صنایع دستی ایران فصل بهار در اروپا به منظور توسعه صادرات محصولات صنایع دستی راه‌اندازی می‌شود.
وی از ایجاد بازارچه صنایع دستی ایران در کشورهای همسایه خبر داد و تصریح کرد: با مشارکت دو کشور عربی، پروژه امکان سنجی بازارچه موقت صنایع دستی ایران انجام می‌شود.
معاون رئیس جمهور با اشاره به ممنوعیت واردات تولیدات و شبه محصولات صنایع دستی، گفت: در سطح کشور سه هزار فروشگاه مجازی محصولات صنایع دستی راه‌اندازی شده است.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255633 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟