تهرانی‌ها چقدر برق مصرف می‌کنند؟

رکنا اقتصادی: درصد مشترکان تهرانی خانگی هستند که ۴۲ درصد مصرف برق را به خود اختصاص می‌دهند، ۱۴.۵ درصد مشترکان نیز تجاری و ۸.۷ درصد مشترکان عمومی هستند که به ترتیب ۲۲ و ۲۵ درصد مصرف را به خود اختصاص می‌دهند.

در سال ۹۵ نسبت به سال قبل خود پنج درصد رشد مصرف را در استان تهران شاهد بودیم که طبق گفته کارشناسان برای اینکه این پنج درصد مصرف را برای مدت ۴۰۰ ساعت تامین کنیم باید میلیاردها تومان هزینه کرد که این مساله هیچ توجیه اقتصادی ندارد اما اگر تنها ۱۰ درصد در تهران صرفه‌جویی در مصرف صورت گیرد ۴۵۰ مگاوات نیروگاه احداث می‌شود یعنی جلوی ۴۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری جدید گرفته خواهد شد.

در همین راستا نیز برقی‌ها برنامه‌هایی را برای گذر از پیک تابستان سال ۱۳۹۶ به‌منظور بهینه‌سازی و مدرن‌کردن شبکه درنظر گرفته‌اند لذا در حال حاضر پروژه ۵۰ میلیارد تومانی برای گذر از پیک تابستان و اصلاح نقاط آسیب‌پذیر شبکه در حال اجرا قرار گرفته است.

از سوی دیگر نزدیک به ۸۵ درصد مشترکان تا ۳۰ کیلووات در ساعت برق مصرف می‌کنند که البته این میزان یک مصرف استاندارد است به‌طوری که با توجه به این‌ مساله ۸۵ تا ۹۰ درصد مردم ماهانه تنها ۱۰ هزار تومان بهای برق مصرفی خود را پرداخت می‌کنند و تنها چهار درصد از مشترکان جزو پرمصرف‌ها هستند و مصرفی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلووات ساعت در ماه دارند.

علاوه‌بر این در حال حاضر ۲۸ هزار کنتور دیماندی، هوشمند شده همچنین ۴۶ درصد کنتورهای قدیمی مشترکان تعویض شده و ۴۵۰ پست مهم به اتوماسیون تجهیز شده است باید این نکته را نیز تاکید کرد که در حال حاضر در سطح استان تهران پنج مرکز کنترل و دیسپاچینگ وجود دارد که به‌طور شبانه‌روزی شبکه را رصد می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255479 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟