قیمت تخم مرغ  گران شد، مرغ ارزان

رکنا اقتصادی: در روزهای اخیر و با شروع سال جدید قیمت برخی از مواد خوراکی به‌ویژه تخم مرغ روند صعودی به خود گرفته است و در این میان عده‌ای از افراد را با مشکلاتی روبرو کرده است.

در همین راستا مهدی یوسف خانی در گفت‌وگو با میزان درخصوص نوسانات اخیر قیمت تخم‌مرغ در بازار Store اظهار کرد: قیمت تخم‌مرغ در بازار از 25 اسفندماه به دلیل تعطیلی‌های پی‌در پی و افزایش تقاضا با نوسان روبرو شد و در روزهای اخیر به قیمت هرکیلو 6 هزار و 250 تومان رسید.

وی در ادامه افزود: بیماری آنفولانزا مرغی در چندماه گذشته تعداد بالایی از مرغ‌های تخم‌گذار را تلف کرد که همین موضوع باعث کاهش تولید تخم‌مرغ شد و در پی آن افزایش قیمت رخ داد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی خاطر نشان کرد: با تمام شدن فصل سرما تولید تخم‌مرغ افزایش پیدا می‌کند و افزایش عرضه، قیمت را تا حدودی کنترل خواهد کرد.

وی افزود: افزایش مرغ‌های تخم‌گذار در بازار و جایگزین شدن با مرغ‌های تلف شده باعث تنظیم میزان عرضه و تقاضا خواهد شد و در روزهای آینده کاهش قیمت تخم‌مرغ را به همراه خواهد داشت.

یوسف خانی در توضیح قیمت مرغ و میزان عرضه و تقاضا در بازار بیان کرد: هرکیلو مرغ در خرده فروشی‌ها با قیمت 7 هزار و 250 تومان درحال عرضه بوده و این درحالی است که با قیمت 6 هزار و 600 تومان درب واحدهای صنفی تحویل داده می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در انتها خاطرنشان کرد: قیمت مرغ در روز جاری با کاهش شدید تقاضا همراه بوده و همین امر باعث اُفت قیمت مرغ در بازار شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 254768 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟