نقدینگی ۱۱۹۶ هزار میلیارد تومان شد

رکنا اقتصادی: طبق اعلام بانک مرکزی میزان نقدینگی در پایان دی سال جاری به ۱۱۹۶۶ هزار میلیارد تومان رسید که در مقایسه با اسفندماه سال گذشته ۱۷,۶ درصد رشد نشان می دهد. این رقم البته نسبت به دی ماه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته است.

براین اساس میزان پول به ۱۵۰۹,۷ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به اسفندماه سال ۱۳۹۴ افزایشی ۱۰.۴ درصدی را نشان می دهد. از سوی دیگر در پایان دی ماه سال جاری میزان شبه پول با ۱۸.۷ درصد افزایش نسبت به اسفندماه سال گذشته به ۱۰۴۵۶.۳ هزار میلیارد ریال رسید.

میزان وام ها و سپرده های بخش دولتی در ۱۰ ماهه نخست سال جاری با ۴,۹ درصد کاهش نسبت به اسفندماه ۱۳۹۴ عدد ۶۰۴.۱ هزار میلیارد ریال را نشان می دهد.

براین اساس گزیده های آماری منتشر شده از سوی بانک مرکزی و در بخش خلاصه دارایی ها و بدهی های سیستم بانکی اعلام شده که میزان دارایی های خارجی بانک ها در ۱۰ ماهه نخست سال جاری به ۵۶۶۳ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به اسفندماه سال گذشته ۲,۷ درصد کاهش یافته است.

همچنین میزان بدهی بخش دولتی با ۲۰ درصد رشد نسبت به اسفندماه سال ۱۳۹۴ به رقم ۲۰۸۶,۷ هزار میلیارد ریال شده است. براین اساس و در مدت زمان مشابه میزان بدهی بخش غیردولتی به سیستم بانکی نیز با ۱۹.۳ درصد افزایش رقم ۸۷۸۲.۵ هزار میلیارد ریال را ثبت کرده است.

بانک مرکزی اعلام کرده که مانده سپرده بانک ها و موسسات اعتباری در ۱۰ ماهه نخست امسال با ۱۹,۸ درصد رشد نسبت به اسفندماه سال گذشته به ۱۲۸۹.۳ هزار میلیارد ریال رسیده است. این رقم البته نسبت به دی ۱۳۹۴، ۲۱.۲ درصد رشد یافته است.

در مدت زمان مشابه میزان سپرده های بخش دولتی نزد بانک مرکزی نسبت به اسفندماه سال گذشته ۸,۲ درصد افزایش به ۳۶۵.۸ هزار میلیارد ریال رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 251197 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟