بازار داغ کسب و کار حاجی فیروزها

رکنا اقتصادی: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، حال و هوای شهر بیشتر رنگ و بوی نوروز به خود می‌گیرد و شهر پر می‌شود از حاجی فیروزهایی که با چهره‌ای سیاه و تنبک به دست، یادآور خاطرات خوش برای رهگذران بوده و برای خود کسب و کاری به پا کرده‌اند.

در این میان سن و سال و میزان تحصیلات بی اهمیت بوده و در بین حاجی فیروزها کودک و جوان، تحصیل کرده و بی‌سواد برای کسب درآمد در روزهای پایانی سال با تنبکی در‌دست، پایکوبی می‌کنند.

بیشتر مکان‌های شلوغ و پرتردد را برای خودانتخاب می‌کنند و پشت بیشتر چراغ قرمزهای شهر صدایشان به گوش می‌رسد به طوریکه برای رونق کسب و کار خود با تنبک و سازهای دهنی مردم را شاد می‌کنند.

یکی از حاجی‌فیروزهای شهر که 26 ساله و دانشجو بود در گفت‌وگو با میزان در خصوص درآمد و ساعت کاری خود به میزان گفت: معمولا پشت چراغ قرمز را برای تنبک زدن انتخاب می‌کند و بیشتر در مناطق بالایی شهر که پول خوبی به حاجی فیروزها می‌دهند مستقر می‌شود.

وی در خصوص درآمد و انتخاب محیط کار خود به میزان گفت: بعد از دانشگاه پشت یکی از چراغ‌های قرمز شهر مستقر شده و بیشتر محله های بالای شهر را که پول بیشتری به آنها می‌دهند را انتخاب می‌کند و از 5 بعداز ظهر تا 12 شب مشغول به کار است.

این حاجی فیروز 26 ساله در رابطه با درآمد خود مبلغ مشخصی را اعلام نکرد ولی با اعلام رضایت گفت: درآمدش از این راه کفاف خرید شب عید و تهیه مایحتاجش را می‌دهد و روزهای پایانی سال با شلوغ شدن معابر در خیابان های شهر نیز همراه دونفر از دوستانش به صورت گروهی به زدن تنبک و ساز مشغول شده و درآمدشان را تقسیم می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 250369 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟