هشدار در خصوص خشکشویی‌های غیرمجاز/ تهدید سلامت شهروندان

رکنا اقتصادی: ابوالفضل رجب زاده در خصوص وضعیت واحدهای صنفی لباسشویی در آخرین ماه سال گفت: لباسشویی ها سال خوبی را طی نکردند و آمارها نشان می دهد که حجم مراجعه به لباسشویی ها سال به سال کمتر می شود. به طوری که در سال جاری نیز 40 درصد از مراجعه کننده های لباسشویی ها کاسته شد.

وی افزود: برخی از واحدهای صنفی به منظور مقابله با شرایط کمبود مشتری اقدام به تجهیز و نوسازی مغازه های خود کردند و دستگاه های مدرن خریداری کردند. همین موضوع باعث شده است که بتوانند کیفیت بهتری در خدمات خود ارائه کنند، اما در مقابل برخی افراد فرصت طلب با راه اندازی واحد صنفی غیرمجاز از طریق شکستن قیمت های اتحادیه سعی دارند در این روزهای پایانی سال برای خود مشتری دست و پا کنند، که باید درنظر داشت روش هایی که این واحدها در شست و شوی لباس به کار می برند ممکن است سلامت شهروندان را تهدید کند.

رییس اتحادیه لباسشویی و خشکشویی تهران با بیان اینکه تبلیغات تخفیف دار خدمات لباسشویی به منزله هشدار برای شهروندان است، خاطرنشان کرد: نرخ های خدمات لباسشویی از طریق یک تعرفه چاپ شده هولوگرام دار باید در واحد صنفی و در مکانی مناسب و در معرض دید مشتری قرار داشته باشد. همچنین این برگه نشان اتحادیه را هم دارد. شهروندان باید دقت داشته باشند محاسبه این نرخ ها بر اساس کار کارشناسی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با اعلام قیمت های پایین تر از نرخ مصوب اتحادیه توسط برخی واحدهای غیرمجاز به طور حتم لباس ها بدون دقت کافی شسته می شود و امکان دارد از مواد پاک کننده مناسب استفاده نشود و حتی گزارش شده است که البسه افراد همراه با لباس های آغشته به عفونت شسته شده اند.

رجب زاده اعلام کرد: هر واحد صنفی لباسشویی می بایست پروانه کسب صادر شده از اتحادیه را در معرض دید مشتری قرار دهد تا مجاز بودن فعالیت آن توسط مراجعه کننده محرز شود. شهروندان هم به منظور اطمینان از مجاز بودن خدمات لباسشویی بهتر است حداقل یکبار به محل واحد صنفی مراجعه کنند و جواز کسب مورد تایید اتحادیه را رویت کنند.

رییس اتحادیه لباسشویی و خشکشویی در خصوص نحوه قیمت گذاری خدمات واحدهای صنفی این طور گفت: نرخ هایی که در واحدهای صنفی شهر تهران اعلام شده است بر اساس درجه بندی واحدهای صنفی است و لباسشویی های شهر تهران به 4 درجه تقسیم می شوند. قیمت خدمات در هر کدام از واحدهای صنفی چهارگانه نیز بر اساس لباس های تیره و معمولی تعیین می شود. البته در بخش پایانی این نرخ نامه، بندی قرار دارد که در آن نرخ های توافقی بر اساس نوع لباس های خاص و رنگی مشخص شده است. مطابق این بند چنانچه لباس مورد نظر شامل بندهای نرخ نامه نباشد، نماینده واحد صنفی به صورت حضوری با مشتری در خصوص قیمت و نوع خدمات توافق می کند.

رجب زاده در خصوص زمان ارائه خدمات شست و شوی لباس هم گفت: هر واحد صنفی بر اساس مراجعه کننده هایی که دارد زمان بندی شست وشو را انجام می دهد و الزامی برای شست و شوی لباس در بازه زمانی معین وبازگرداندن آن وجود ندارد.

وی افزود: شهروندان تهرانی درصورت مشاهده تخلف واحدهای صنفی "مجاز" لباسشویی می توانند از طریق مراجعه حضوری به اتحادیه در روزهای دوشنبه شکایت خود را ثبت کنند.

آدرس: خیابان کریم خان زند – میدان سنایی – خیابان سنایی – کوچه نهم – پلاک 4

تلفن: 88865194- 88865196 – 88865198

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 248897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟